Vznik novej ruskej automobilovej značky Aurus je behom na dlhé trate. Projekt odštartoval už v roku 2013 s cieľom vyvinúť nielen prezidentskú limuzínu Aurus Senat, ale aj jej civilnú verziu a zároveň luxusné MPV a SUV. Prvý na rade bol „kočiar“ pre Vladimíra Putina, ktorý sa predstavil počas jeho „x-tej“ inaugurácie v roku 2018. Nasledovali civilné verzie aj otvorenie prvého oficiálneho dílerstva v Moskve. Všetky autá však zatiaľ vznikali v rámci výrobných Moskovského automobilového inštitútu NAMI s kapacitou maximálne 250 kusov ročne. To pre budúcnosť značky, ktorá ráta s návratom astronomických investícií, a to aj vládnych, samozrejme, nestačí.
Aurus chce preto vyrábať a predávať každý rok 6 000 vozidiel. Na to potreboval poriadny závod. A ten sa našiel v ekonomickej zóne Alabuga v Tatarstane, ktorý je bývalým podnikom Fordu. Dobrou správou je, že jeho linky sa konečne rozbehli. Postupne tu bude nabiehať výroba SUV Komendant a MPV Arsenal. Najmenší podiel na produkcii bude predstavovať práve Aurus Senat. Ročne vznikne len 600 exemplárov kvôli zachovaniu exkluzivity. Pričom špeciálne verzie pre Kremeľ ostanú v pôsobnosti NAMI. Príležitosť spustenia liniek si nemohol nechať ujsť ani sám Vladimír Putin. Počas akcie si sériové auto vyskúšal a konštatoval, že nevidí rozdiel medzi jeho prezidentskou limuzínou a produktom určeným pre zákazníkov.
„Môžeme povedať, že vôbec prvýkrát v histórii Ruska bola celá rodina luxusných áut vyvinutá na čistom hárku papiera. Bola pre ňu navrhnutá moderná modulárna platforma, rovnako ako je podľa môjho názoru atraktívny tradičný dizajn. Sformovaná tiež bola základňa dodávateľov komponentov, čo je dôležité,“ uviedol ďalej Putin s tým, že asi 70 percent ich pochádza z Ruska. „Je to pre nich dobrá šanca, ako sa zdokonaliť v nových technológiách a nazbierať dodatočné objednávky,“ uzavrel Putin. Senat sa predáva od 18 miliónov rubľov, čo je približne 200 000 eur. Prvé vozidlá úvodnej série, ešte z liniek NAMI, však stáli kvôli maximálnej výbave 20 miliónov, teda 222 000 eur.
Dodávky vozidiel odštartujú v priebehu júna a v druhej polovici roka má mať premiéru SUV Komendant. Aj ten by mala poháňať hybridná sústava so 4,4-litrovým preplňovaným 8-valcom (441 kW), s ktorého vývojom pomohlo Rusom Porsche. Lacnejšie verzie by si mali vystačiť s preplňovaným 4-valcom s objemom 2,2 litra, čo je polovica motora V8 s výkonom 168 kW. Okrem ruskej klientely Aurus počíta s exportom. Najmä na Strednom východe a v Číne. Premiéra Aurusu Senat na predvlaňajšom autosalóne v Ženeve však naznačila, že západná Európa v plánoch ruskej automobilky nechýba. I keď s emisiami bude mať nepochybne problémy.