Uhasiť elektromobil nie je žiadna sranda. Z poškodených batérií sa môžu uvoľňovať toxické plyny, preto hasiči pracujú s dýchacími prístrojmi. Horiace batérie požiar urýchľujú, vznikajú vyššie teploty a hrozí riziko úrazu prúdom. Prerušiť na správnom mieste v poškodenom a horiacom aute vysokonapäťový okruh môže byť občas pomerne adrenalínový šport. Nevyše batérie sú zväčša v podlahe auta, čo k nim komplikuje prístup a pre efektívne hasenie treba auto zdvihnúť.
A to ešte nie je všetko – aj pri zdanlivo uhasených elektromobiloch hrozí oveľa vyššie riziko opätovného vznietenia. A to dokonca s odstupom niekoľkých hodín až desiatok hodín. Tesla napríklad vydala pre hasičov samostatný manuál s návodom, ako hasiť ich modely, ďalšie automobilky robia pre hasičov školenia, alebo im tiež poskytujú návody.
Už spomínaná Tesla napríklad dôrazne odporúča, aby aj uhasený elektromobil zostal aspoň 24 hodín na monitorovanom mieste a vo vzdialenosti minimálne 15 metrov od ďalších objektov. V Rakúsku dokonca uhasené elektrické autá na jeden až tri dni ponárajú do kontajnerov so studenou vodou.
Kvôli komplikovanosti hasenia elektrických áut a riziku ich opätovného vznietenia sa olomouckí hasiči rozhodli vyvinúť špeciálny vozík, slúžiaci na odťah čiastočne uhasených elektrických áut na miesta, kde by mohli byť dohasené, následne dlhší čas sledované a v prípade potreby opätovne hasené.
Čítajte viac GM hrozí drahé odkupovanie áut. Horí mu elektrický BoltV podstate ide o skladačku, pozostávajúci zo štyroch samostatných, avšak spojovacou konštrukciou spojených vozíkov zvlášť pod každé koleso. Každý z nich má dômyselný systém koliesok a valcových ložísk, umožňujúci im všesmerový pohyb s možnosťou prekonávania menších prekážok, ku ktorým patria napríklad retardéry. Tento vozík je navyše skonštruovaný tak, že s ním môžu jednoducho operovať hasiči samostatne ručne, alebo môže byť ťahaný, prípadne tlačený alebo brzdený ďalším vozidlom.
Umožňuje jednoduché a rýchle vyvezenia auta z podzemných garáží alebo nadzemného parkovacieho domu, teda z priestorov, ktoré sú stiesnené a pre bežnú záchranársku techniku pomerne ťažko prístupné. Zvláštne podložky umožňujú prepravovať aj vozidlá s poškodenými alebo úplne zhorenými pneumatikami. Jednotlivé kolesá sa nadvihnú pomocou pneumatických zdvihákov.
Vozík má nosnosť 4 000 kilogramov, respektíve každá jeho samostatná časť pod kolesami má nosnosť tisíc kilogramov, pričom sama váži približne 40 kg. Vozík hasiči vyvíjali od roku 2019 a postupne ho testovali v rôznych horšie prístupných prostrediach a s rôznymi typmi áut, prevažne elektrických a plug-in hybridných, s kolesami a aj bez nich. Takto univerzálny a odolný transportný vozík pre rôzne modely áut, schopný ich odťahovať aj v komplikovanejších a stiesnenejších podmienkach je unikátny a doteraz nikto nič podobné nevyrába.