Chevrolet Camaro je neodmysliteľnou súčasťou rodiny amerických „pony cars“, spolu s Fordom Mustang a Dodge Challanger. Ale tiež je najmenej úspešný. Vlani sa z neho predalo len necelých 30 000 exemplárov, kým z Mustangu viac ako 61 000 a z Challangeru takmer 53 000 kusov. GM tak rieši jeho budúcnosť. A tá by mohla byť už čoskoro elektrická. Koncern má totiž k dispozícii novú elektrickú platformu Ultium, na ktorej vzniká GMC Hummer EV, ale aj Cadillac Lyriq. A tá je natoľko flexibilná, že môže predstavovať aj základ kultového Camara.
Čítajte viac GM EV1: Toto auto vraj ‘zabila‘ ropná lobby. Dnes by malo 25„Zvažujeme veľa vecí, študujeme a navrhujeme techniku či dizajn. Môžem vám však povedať, že na platforme Ultium dokážeme postaviť prakticky čokoľvek,“ uviedol prezident GN Mark Reuss v nedávnom rozhovore pre Fox News. Netrvalo dlho a okamžite sa strhla debata na tému elektrického Camara. To síce Reuss nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, a navyše v krátkom prezentačnom videu sa objavilo čosi, čo nápadne pripomína klasické športové kupé v štýle Camara, ale s batériami v podlahe. Nemusí to byť zlá myšlienka.
Čítajte viac Cadillac zaplatí dílerom za to, že odmietnu predávať elektrické autá So súčasnými predajmi Camara nemá čo značka Chevrolet riskovať, a navyše je známe, že do roku 2035 chce General Motors definitívne skoncovať so spaľovacími motormi. Camaro by bolo na elektrifikáciu ideálnym adeptom. Zákazníci by boli ochotní akceptovať vyššiu cenu, pretože by sa im však vrátila v excelentnej dynamike. Navyše by si Camaro nijako neprekážalo s ikonickou Corvette. Ak však príde, tak skoro to nebude. Hovorí sa o roku 2026, pretože súčasná generácia má za sebou len necelých päť rokov kariéry. Udržať ju vo výrobe je možné až dovtedy, kým neskončia aj modely CT4 a CT5, využívajúce rovnakú platformu Alpha.