Projekt India 2.0 vstupuje do ďalšej fázy. Česká automobilka, ktorá dostala na starosť indické aktivity koncernu Volkswagen, totiž práve spustila v závode Chakan v Pune výrobu ambiciózneho SUV Škoda Kushaq. Pre pandémiu síce s oneskorením, ale predsa. Novinka má vďaka indickému vývoju, indickej výrobe a použitiu až 95 % komponentov od indických dodávateľov prelomiť smolu nemeckého koncernu, ktorému sa nepodarilo viac pokusov uspieť na tomto trhu budúcnosti. Najprv v spolupráci so Suzuki a neskôr s Tata Motors.
Čítajte viac Škoda Kushaq: SUV za 9 850 eur ukázalo interiér. Lacno nevyzerá„Štart výroby nového modelu Škoda Kushaq predstavuje začiatok novej éry na indickom subkontinente. Prostredníctvom Kushaqu otvárame produktovú ofenzívu so štyrmi novými modelmi značiek Škoda a Volkswagen. Vychádzajú z modulárnej platformy MQB-A0-IN, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre potreby indického trhu. Som presvedčený, že Škoda Kushaq bude mať u zákazníkov vynikajúci ohlas," povedal Thomas Schäfer, šéf automobilky. Po Kushaqu je plánovaný sedan, ako nástupca indického Rapidu, a dva sesterské modely Volkswagenu.
V Indii sa Kushaq pustí do súboja s Hyundaiom Creta alebo Kiou Seltos. Na dĺžku má 4 221 mm a rázvor náprav 2 651 mm. Takže proporciami nápadne pripomína európsky Kamiq. Rozdiel je vo výške, kde Kushaq vyhráva až o 81 mm! Časť z toho pripadá na svetlú výšku 188 mm. Dizajn nie je veľkým prekvapením, pretože vychádza z vlaňajšieho konceptu Vision IN. Z toho si Kushaq zobral väčšinu prvkov typických pre nové modely Škody. Napríklad masku s dvojitým rebrovaním, delené svetlá s kryštalickým motívom, od výbavy Ambition diódové svetlá aj masívnu ochranu spodných partií karosérie.
V základe má Kushaq 16-palcové disky, ale zákazníci môžu voliť 17– a dokonca 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Vzadu je to tiež jasná Škoda. Nielen pre nápis, ale aj vďaka modernej „céčkovej“ grafike svetiel. Špeciálne pre indický trh Škoda „namiešala“ dva výrazné odtiene lakov – oranžový Honey Orange a červený Tornado Red. Automobilka totiž tvrdí, že Indovia sú pri výbere farieb oveľa odvážnejší. Interiér ponúkne dostatok priestoru a kufor 385 litrov pre batožiny. Ďalších 26,2 l sa nachádza v kabíne vo forme odkladacích priestorov.
Čítajte viac Škoda Kushaq: Toto je on. Lacný ‘Kamiq‘ pre Indiu!Škrabku na ľad a vyhrievané sedadlá tu síce nenájdete, veď aj načo, ale zato je v sériovej výbave všetkých verzií klimatizácia, pri vyšších úrovniach automatická. V Indii to bez nej jednoducho nejde. A na palubnej doske sa nachádza miesto na amulet. Aj to dokazuje, ako sa Škoda snažila vyhovieť indickým zákazníkom. V centre kabíny je 10-palcová dotyková obrazovka. Neskôr pribudne digitálny prístrojový panel. Dvojramenný volant pochádza z novej Octavie. Zaujímavo riešené sú prieduchy ventilácie. Celkovú atmosféru dotvárajú moderné materiály, nie vzdialené európskym Škodám.
Pod kapotou bude na výber z dvoch pohonných jednotiek. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW). Nad ním stojí 4-valec 1,5 TSI (110 kW). Okrem manuálnych 6-stupňových prevodoviek ponúkne Kushaq aj dva automaty. Pri slabšom motore ide o klasickú 6-stupňovú prevodovku s hydrodynamickým meničom, kým pri výkonnejšom o 7-stupňovú dvojspojku DSG. Pohon oboch náprav Kushaq nedostane, ten však nemá ani európsky Kamiq. Najväčšou devízou má byť však cena, neporovnateľne nižšia v porovnaní s európskymi produktmi automobilky.
Po prepočte má štartovať pod 10 000 eurách. Je tovýsledkom novej indickej stratégie koncernu, ktorá uprednostnila lokálny vývoj a výrobu Kushaqu. Dokonca tu Škoda v roku 2019 otvorila vlastné vývojové stredisko v Pune. Do projektu koncern VW investoval od roku 2019 a do roku 2022 ešte investuje jednu miliardu eur. Niet sa čo čudovať. V Indii sa aj vlani, počas pandémie, predalo približne tri milióny áut.