Šéf Daimleru Ola Kallenius pokračuje v zoštíhľovaní spoločnosti Mercedes-Benz. Automobilku totiž v minulosti zaťažili pokuty za manipulácie s emisiami naftových motorov, a samozrejme, svoje urobil aj pokles predaja počas pandémie, hoci prémiové značky boli postihnuté menej ako tie masové. Potom, čo sa Daimler rozhodol zbaviť značky Smart a presťahovať ju do Číny, či po viacerých vlnách prepúšťania, chce zosekať aj ďalšie náklady a zvýšiť hotovostnú rezervu. Ako informuje nemecký Handelsblatt, chystá sa predať až 25 reprezentatívnych predajných a servisných miest v Európe.
Čítajte viac Mercedes-Benz udrží spaľovacie motory čo najdlhšieDotknúť sa to má jeho veľkolepých stánkov vo Veľkej Británii, Belgicku a Španielsku, ktoré sám vybudovala prevádzkoval. Sľubuje si, že tým získa jednu až 1,5 miliardy eur. Priemerná cena jedného značkového dílerstva by mohla pohybovať od 30 miliónov až do 40 miliónov eur. Automobilka ale zdôrazňuje, že jednou z podmienok odpredaja je garancia budúceho vlastníka na zachovanie pracovných miest. Takže Mercedes-Benz predáva svoje „rodinné striebro“ takpovediac aj so zamestnancami, ktorých by malo byť približne 2 800.
„V rokovaniach so záujemcami hrajú vysokú prioritu dlhodobé ekonomické úspechy a tiež zachovanie operácií Mercedes-Benz,“ uviedol tlačový hovorca automobilky pre Automotive News Europe. Rýchlo nadobudnutá hotovosť a následný pokles výdajov automobilka pravdepodobne využije pri investíciách do elektromobility. Pripomeňme, že len tento rok predstavila automobilka tri nové elektromobily – EQA, EQB a EQS. Čoskoro sa pridajú čisto elektrické modely EQT a EQE. Miliarda sa ale zdá vo vývojových nákladoch skôr ako kvapka v mori.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQE: Elektrická ‘trieda E‘ je za rohom. Možno nahradí CLS