Honda Civic Hatchback: Jedenásta generácia naznačuje druhú verziu

Nový Civic už Honda ukázala v podobe sedanu. Čoskoro však v modelovom rade pribudne druhý člen rodiny – hatchback. Zatiaľ v americkej špecifikácii. Od tej európskej sa však veľmi líšiť nebude, pretože Civic je v súčasnosti globálnym modelom.

11.06.2021 16:00
debata
Civic hatchback sa nebude príliš líšiť od... Foto: Honda
Honda Civic Hatchback - 2021 Civic hatchback sa nebude príliš líšiť od sedanu. Aj on totiž dostane splývavú siluetu kabíny v štýle liftbacku. Najväčším rozdielom tak bude nahradenie krátkej kapoty veľkým výklopným vekom.

Jedenásta generácia Civicu už nie je žiadnym veľkým tajomstvom. Honda totiž ukázala svoj historicky najúspešnejší model v podobe sedanu už začiatkom mája. Zatiaľ v americkej špecifikácii, pretože USA sú pre Hondu a špeciálne pre Civic kľúčovým trhom. Za Atlantikom má od roku 1973 na konte neuveriteľných 12 miliónov registrácií. A tak sa netreba čudovať, že aj verziu hatchback predstaví práve tam. Upozorňuje na to prvými snímkami, ktoré prezrádzajú zatiaľ len profil druhej karosárskej verzie.

Zaujímavé ale je, že splývavou siluetou zadnej časti pripomína Civic Hatchback skôr liftback ako to, čo si Európania predstavujú pod klasickým kompaktom. Za súperov by sme mu preto radšej vybrali Škodu Octavia či Hyundai i30 Fastaback než VW Golf, Ford Focus alebo Peugeot 308. V každom prípade bude hatchback vychádzať zo sedanu a zdá sa, že bude mať aj rovnakú dĺžku, teda približne 4 650 mm. Výhodou by malo byť najmä veľké výklopné veko, ktoré uľahčí prístup do batožinového priestoru, ktorý by mal byť väčší ako v základnej verzii.

V Európe by mal mať Civic výlučne hybridný... Foto: Honda
Honda Civic Hatchback - 2021 V Európe by mal mať Civic výlučne hybridný pohon e:HEV, podobne ako Jazz, H-RV a C-RV.
Honda Civic Sedan - 2021 Čítajte viac Honda Civic: Nová generácia debutuje v USA. Neskôr príde hatchback

Pod kapotou amerických Civicov sa objavia dva benzínové 4-valce – atmosférický 2,0 i-VTEC (116 kW, 187 Nm) a výkonnejší preplňovaný 1,5 i-VTEC Turbo (132 kW, 240 Nm). Oba agregáty budú štandardne spojené s kontinuálnou prevodovkou CVT. Európsku ponuku motorov zatiaľ Honda nešpecifikovala, ale s najväčšou pravdepodobnosťou môžeme očakávať hybridnú technológiu e:HEV so spaľovacím motorom v úlohe generátora, podobne ako v Jazze, HR-V a CR-V. Veď už do konca budúceho roka chce mať Honda na starom kontinente v ponuke výlučne hybridy a čisté elektromobily.

Americké verzie bude Honda vyrábať v USA. Sedan už schádza z výrobných liniek v Ontariu (Alliston) a hatchback pribudne na pásoch v Greensburgu. Európske špecifikácie budú pochádzať z britského Swindonu. Na rozdiel od predchádzajúcej desiatej generácie sa v ponuke už neobjaví 3-dverový hatchback a ani kombi Tourer. Napokon, praktická verzia zmizla z cenníkov už v aktuálnom modeli. Kedy sa Civic predstaví Európanom, zatiaľ Honda neprezradila, v každom prípade by to ale malo byť ešte tento rok. A to nás ešte čaká príchod ďalšej horúcej novinky – kompaktného SUV HR-V.

29-origin-6947055 Čítajte viac Honda HR-V: Nová generácia crossoveru si požičia pohon z Jazzu

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic
Články podľa značiek