Je len logické, že z boomu SUV a crossoverov chcú vyťažiť maximum všetky automobilky. Patrí k ním aj Citroën, ktorý má v ponuke modely C3 Aircross a C5 Aircross. S príchodom novej generácie Citroënu C4 sa tak špekulovalo, že paletu SUV doplní ďalší model, ktorý by sa zaradil presne medzi ne. A Citroën na tejto alternatíve podľa francúzskeho webu l'Argus naozaj pracoval. Projekt dostal kódové označenie C44. Lenže nakoniec z neho nič nebude. Ten istý zdroj totiž tvrdí, že vývoj crossoveru na báze nového Citroënu C4 automobilka definitívne zastavila.
Čítajte viac DS 9: Nástupca C6 sa blíži do Európy. Trúfa si na BMW aj MercedesDôvodom boli nejasnosti, ktorým smerom sa má novinka uberať. Aktuálny Citroën C4 je totiž skôr crossoverom ako hatchbackom. To by znamenalo, že C4 Aircross by nemieril k novým zákazníkom, ale by parazitoval na C4. Navyše by mohlo dôjsť ku kanibalizácii len nedávno predstaveného Citroënu C5 X, ktorý má vo svojej DNA opäť prvky crossoveru. Jednoducho, pre C4 Aircross neostalo v ponuke miesta. V minulosti, keď rovnomenný model automobilka vyrábala v spolupráci s Mitsubishi na báze populárneho ASX, navyše s pohonom 4×4, bola situácia radikálne odlišný. Išlo o o jediné SUV v ponuke.
Čítajte viac Citroën C5 X: Nástupca C5 skoncuje s dieselom. Náhradou je hybridDôvod zastavenia projektu však môže mať ešte širšie súvislosti. Citroën je totiž od tohto roka súčasťou konglomerátu Stellantis, ktorý vznikol fúziou PSA a FCA a obsahuje celkom 14 automobilových značiek. A medzi nimi aj tie, ktoré vyrábajú SUV. Takže témou dňa je každú zo značiek vyprofilovať tak, aby si navzájom neprekážali. V súčasnosti sa ponuka v mnohom kryje, čo nie je zárukou prosperity. Napokon šéf koncernu Carlos Tavares nedávno vyhlásil, že každá zo značiek dostane 10 rokov na to, aby realizovala zmysluplný plán a aby obhájila svoju pozíciu.
„Ak zvíťazia, budeme im tlieskať. Ak prehrajú, tak potom uvidíme, čo s nimi,“ povedal Tavares. Samozrejme, Citroënu zánik v žiadnom prípade nehrozí, je to zdravá značka s jasne vyšpecifikovaným charakterom, odlišným od Peugeotu, Fiatu či Opela, ale pravdepodobne sa bude musieť zmieriť s tým, že vyrábať nebude môcť všetko. Dve SUV a nové modely C4 či C5 X s jasným príklonom k triede crossoverov mu budú musieť stačiť. Navyše je tu podľa webu l'Argus plán priviesť na svet novú generáciu Citroënu C3 Aircross, ktorý by mal mať na dĺžku až 4,3 metra, čím by pokryl oba segmenty súčasne.
Čítajte viac Citroën ë-Jumpy Hydrogen: Vodíkový ‘užitkáč‘ má dojazd cez 400 km