Iba pred pár dňami predstavil Ford svoj najmenší pickup, dostal meno Maverick. Ide skôr o voľnočasový pracovný pickup, ktorý síce nie je „vyčačkaný“, zato má však pomerne zaujímavo nastavenú cenu a hlavne umožňuje zákazníkom si ho dokonale prispôsobiť podľa vlastných predstáv. Aj keď má na dĺžku „len“ 5 metrov, pri veľkosť korby sa myslelo aj na to, aby sa na ňom bez problému dala prepravovať štvorkolka.
Čo znamená najmenší, možno názornejšie ilustrovať na porovnaní s Rangerom, ktorý sa predáva aj u nás. Ten má na dĺžku 5 354 mm, Maverick je od neho so svojimi 5 072 mm takmer o 30 centimetrov kratší.
Pod kapotou má hybridný motor, ktorého základom je 2,5 litrový štvorvalec s výkonom 141 kW, pracujúci v Atkinsonovom cykle. Ten je doplnený elektromotorom a bezstupňovou prevodovkou, poháňaná je len predná náprava. Pohon 4×4 je k dispozícii s druhou motorickou alternatívou, ktorou je dvojlitrový preplňovaný štvorvalec 2.0 EcoBoost s výkonom 184 kW.
Ford pri tomto pickupe síce použil staré meno, avšak zvolil pri ňom, aspoň na americké pomery, originálny prístup. Auto pripravil skôr pre klientov, ktorí s týmto segmentom nemajú skúsenosť a z rôznych dôvodov hľadajú praktické auto. Preto je výrazne kratší, korbu má uspôsobenú tak, že si na ňu možno príslušenstvo nielen kúpiť, ale aj pomerne jednoducho vyrobiť a vďaka množstvu úchytov aj jednoducho upevniť.
Nás na tejto novinke zaujal fakt, že príslušenstvo si môžete vyrobiť nielen na korbu, ale aj priamo do kabíny. Tam je poznať skôr lifestylové zameranie pickupu na množstve rôznych doplnkov, odkladacích priestorov a silnej výbave. Súčasťou príslušenstva je špeciálny držiak na stredovej konzole v priestore pre cestujúcich v druhom rade.
Volá sa FITS, čo je skratka pre Ford Integrated Tether System. Ak sa osvedčia, mohlo by ich byť v kabíne viac. Zaujímavé na ňom je, že príslušenstvo, ktoré sa do neho uchytí, si majiteľ Mavericku môže vytlačiť sám na 3D tlačiarni. Myslelo sa pritom najmä na jednoduchý spôsob úchytu, Ford preň sprístupnil predlohu pre 3D tlač, rovnako ako aj predlohy pre niektoré doplnky do držiaku – napríklad smetný kôš, držiaky nápojov, ruksakov, rôzne tvarované stolíky a podobne.
Systém takýchto držiakov, pokiaľ by sa integrovali aj do prednej časti auta, vôbec nie je zlý nápad, umožní totiž prispôsobiť si interiér špecificky a navyše lacno pre konkrétnu elektroniku, špeciálne zariadenia, jednoducho čokoľvek, čo by chcel mať majiteľ auta v ňom bezpečne uchytené.