Tento rok sa nesie v znamení premien vizuálnej identity viacerých značiek. Odráža to zmeny, ktorými prechádza automobilový priemysel – elektrifikáciu, digitalizáciu a autonómiu. Spomeňme, že v priebehu roka menila logo Kia, Peugeot či Renault. A teraz sa pridáva Dacia, ktorá prichádza s celkom novými modelovými radmi na modernejšej platforme CMF-B Low Spec. V jej portfóliu sa tak objavili moderné asistenčné systémy a dokonca prvý elektromobil Dacia Spring. To nemohlo ostať bez zmien vo vizuálnej komunikácii.
Čítajte viac Dacia Bigster: Takto bude vyzerať lacné 7-miestne SUV. Unikli patentové skiceVyjadrená je v novom logu, znaku aj farbách. Ako však zdôrazňuje Dacia, značka naďalej zostáva verná svojej DNA. „Zatiaľ čo ingrediencie, ktoré stoja za naším úspechom, budú rovnaké, nová vizuálna identita vyjadrí naše základné piliere – jednoduchosť, autentickosť a robustnosť – vždy za férovú cenu,“ povedal Denis Le Vot, šéf Dacie. Charakterizuje ju ako značku, ktorá neustále redefinuje to, čo je v automobilovom priemysle nevyhnutné. „Je to značka, ktorá môže byť prístupná aj atraktívna. Naša pozícia na trhu je stále rovnako jedinečná ako v deň vzniku,“ uzatvára Le Vot.
Nové logo a logotyp sú výsledkom práce interného tímu dizajnérov. Tvar písmen „D“ a „C“ vytvára zrkadlový obraz. Geometrické tvary písma zasa dodávajú pocit mechanického pohybu a zároveň pôsobia ako pevná reťaz. Celý grafický dizajn bol zámerne zmenšený, aby pripomínal, že Dacia je značka vždy zameraná na to najnutnejšie. Celé to dopĺňa nový farebný koncept. Zelená farba „khaki“ má evokovať blízkosť Dacie k prírode a terénu, kde je vládcom extrémne úspešný Duster. Doplnkovými farbami sú svetlá zelená a oranžová.
Čítajte viac Dacia Logan: Poznáme slovenské ceny. Na sedan pod 10 000 € zabudniteNová vizuálna identita sa už začala šíriť v júni naprieč komunikačnými kanálmi, internetovými stránkami spoločnosti, sociálnymi sieťami, brožúrami a ďalšími reklamnými materiálmi. Je totiž vhodná pre všetky platformy – virtuálne aj tie tlačené. V predajniach Dacie sa nové logá objavia začiatkom roka 2022 a na prvých autách v druhej polovici budúceho roka. Prvým modelom, ktorý by mohol mať tú česť byť označený novým logom a nápisom, by mohlo byť pripravované 7-miestne SUV, ktoré nahradí pôvodné Lodgy a Dokker.
Čítajte viac Dacia testuje tajomný model. Bude to Logan MCV či Grand Duster?