
V máji 2021 vzrástla registrácia osobných automobilov v Európskej únii v porovnaní s minulým rokom o 53,4 %, čo predstavuje spolu 891 665 jednotiek. Informuje o tom Európska asociácia predajcov vozidiel ACEA. Výsledok z minulého mesiaca je napriek tomu stále hlboko pod 1,2 miliónmi automobilov, ktoré boli registrované v máji 2019. Takže považovať krízu za prekonanú, je stále predčasné. Najmä ak automobilky stále bojujú s nedostatkom čipov a už aj kaučuku.
Najväčší nárast objemu predajov nových áut hlási Španielsko (+ 177,8%). V máji sa darilo aj ďalším trom kľúčovým trhom – Francúzsku ( + 46,4 %), Taliansku (+ 43,0 %) a Nemecku ( + 37,2 %). Teda prevažne krajinám, ktoré boli s výnimku Nemecka zasiahnuté pandémiou najviac. Povzbudivé nie sú ani čísla za prvých päť mesiacov. Od januára do mája 2021 vzrástol dopyt EÚ po nových autách o 29,5 % a dosiahol 4,3 milióna registrácií, stále je to však menej ako predvlani.
Aspoň že prudké poklesy v prvých dvoch mesiacoch roku 2021 boli vyvážené nárastom v marci, apríli a v máji. Každý zo štyroch hlavných trhov zaznamenal v tomto roku zatiaľ dvojciferné percentuálne prírastky – Taliansko (+ 62,8 %), Francúzsko (+ 50,1 %), Španielsko (+ 40,0 %) aj Nemecko (+ 12,8 %). Z májového nárastu profitovali všetci automobiloví výrobcovia. Koncern Volkswagen narástol o 71,8, Stellantis o 49,1 Renault o 22,5, Hyundai o 79,4, BMW o 69,6, Toyota o 74 a napríklad Daimler o 28,2 %. Jedinou výnimkou je Mitsubishi, ktoré si pohoršilo o 15,9 percenta.
