Mazda opäť provokuje. Ukázala platformu s motorom, ktorý Brusel nenávidí

Mazda ide proti prúdu. Napokon, ako viackrát v histórii. Na spaľovacie motory rezignovať nemieni. Dokonca vyvíja ich novú generáciu. A na vrchole bude stáť radový 6-valec so zadným náhonom! To je ako návrat do starých dobrých čias.

22.06.2021 12:00
debata (5)
Nová platforma Mazdy počíta s radovým... Foto: Mazda
Mazda - platforma Skyactiv 2021 Nová platforma Mazdy počíta s radovým 6-valcovým motorom, novým dieslom aj elektrickým pohonom s predlžovačom dojazdu v podobe Wankelovho motora.

Mazda sa podobne ako Toyota nehrnie po hlave do elektromobility. V čase, keď automobilky masovo oznamujú, kedy dajú spaľovacím motorom „padáka“, alebo minimálne, že už nebudú vyvíjať žiadnu novú generáciu motorov na benzín a naftu, ukázala novú platformu ako vystrihnutú zo starých dobrých čias. Druhá generácia architektúry Skyactive totiž počíta s klasickým lejautom – pozdĺžne uloženými motormi a prioritným zadným náhonom. Vrcholom sa stane zážihový radový 6-valec, ktorým Mazda jasne deklaruje posun do prémiovej triedy. V dnešných časoch čosi neuveriteľné.

Rovnako ako vývoj nového naftového motora (!), ktorý bude platforma tiež schopná použiť. Aby však Mazda vyhovela požiadavkám na emisie v rôznych regiónoch sveta, počíta aj s menšími 4-valcami, mild-hybridnou technológiou a tiež s elektrickým pohonom, kde problém dojazdu vyrieši malým Wankelovým agregátom v úlohe generátora. Možný bude aj pohon oboch náprav, takže nová platforma je naozaj flexibilná a Mazde umožní vyrábať optimálne riešenia pre rôzne regióny sveta. Od „elektrickej“ Európy až po krajiny, kde nie je taký silný tlak na emisné normy.

V pláne je priniesť od roku 2022 do roku 2025 trinásť elektrifikovaných modelov a do roku 2030 elektrifikovať kompletné portfólio. Čisté elektromobily sa však majú podieľať na jej predajoch na konci dekády stále len štyridsiatimi percentami. Do roku 2030 chce Mazda realizovať päťbodový plán, ktorého súčasťou je tiež autonómne riadenie, rozsiahla digitalizácia, ako aj efektívnejšia výroba. Okrem toho chce vzdelávať verejnosť v oblasti problematiky CO2, pretože je presvedčená, že automobilový priemysel sa nemôže uberať smerom, ktorý diktujú politici. Zjavne si teda nemyslí, že batériové elektromobily sú jedinou cestou k záchrane ľudstva.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda
Články podľa značiek