Škoda predstavila stratégiu 2030. Spaľovacích motorov sa nevzdá

Blízka budúcnosť Škody má byť výrazne elektrická, digitálna a internacionálna. Zabrať chce v Indii, Rusku aj v Afrike. V Európe si brúsi zuby minimálne na piatu priečku.

25.06.2021 14:00
debata
Škoda chce byť do konca dekády medzi prvými... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - 2021 Škoda chce byť do konca dekády medzi prvými piatimi značkami v Európe. V ponuke bude mať vtedy štyri elektromobily.

Tento rok sa niesol v znamení prezentácie stratégií viacerých automobiliek. Teraz sa pridala Škoda, ktorá na tlačovej konferencii predstavila plán Next Level Strategy 2030. Oznámil ho sám šéf automobilky Thomas Schäfer. „Aká bude naša spoločnosť do roku 2030? Bude ešte viac medzinárodná, elektrifikovaná a digitálna,“ konštatoval Schäfer.

S elektrifikáciou má Škoda veľké plány. Napokon ako celý koncern Volkswagen, ktorý chce čoskoro dohnať náskok Tesly. Škoda však bude o čosi opatrnejšia. Podľa Schäfera predstaví do roku 2030 tri nové elektromobily, všetky menšie ako súčasný Enyaq iV. Šepká sa o pendante Volkswagenu ID.3 a malom mestskom hatchbacku. Elektrifikované autá majú do konca dekády predstavovať 50 až 70 % predajov. A to podľa vývoja trhu.

Pozrite si tlačovú konferenciu Škody

Škoda si teda stále necháva priestor aj pre klasický pohon so spaľovacími motormi. To je dobré, pretože úspech elektromobilov nemusí byť realitou. Tak napríklad v apríli predala Škoda v Európe 56 205 áut, ale na elektrický Enyaq iV pripadlo len 2 120 kusov, čo znamená 3,6-percentný podiel. Aj to najmä vďaka trhom, ktoré elektromobilitu výrazne dotujú. Škoda si však verí, keďže chce do roku 2030 zvýšiť ročnú produkciu na 1,5 milióna vozidiel.

Škoda Fabia - 2021 Čítajte viac Škoda Fabia: Poznáme slovenské ceny. Zdražela len o 460 €, ale bez ‘klímy‘

Stáť za tým má ambícia byť v roku 2030 v prvej päťke najúspešnejších automobiliek v Európe, a najmä prienik na nové trhy. Chce byť európskou jednotkou v Rusku, v severnej Afrike a tiež v Indii, kde vybudovala vlastné vývojové stredisko a výrobný závod. Zákazníkov má pritiahnuť lákavá cena, ktorá bude výsledkom zjednodušenia výrobných procesov a až 40-percentného zúženia dostupných kombinácií v porovnaní so súčasnosťou. Objaviť sa majú lacnejšie základné verzie.

Úžitok z toho má mať aj sama automobilka, pretože chce svoje marže zvýšiť minimálne na osem percent. Predaj uľahčí on-line nákup. Už v roku 2025 má byť takto predaných 25 % áut. To by ale mohlo znamenať redukciu dílerskej siete. Elektrifikácia má znížiť emisie vozidiel o 50 %. Okrem toho škoda zapracuje aj na ekológii svojich závodov, ktoré budú, a to na celom svete, uhlíkovo neutrálne. Prvým z nich je závod vo Vrchlabí.

Škoda Enyaq iV - 2020
Škoda Enyaq iV - 2020
+30Škoda Enyaq iV - 2020
====== Nadpis ide sem… ======

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Auto #Škoda #Thomas Schäfer
Články podľa značiek