

Trasa s nabíjacími stanicami bude zahŕňať deväť miest. Začína sa na východe v pobrežnom meste Čou-šan a skončí na západe pri hraniciach s Kazachstanom v meste Korgas. Voľne tak kopíruje trasu Hodvábnej cesty. Vodiči elektromobilov budú môcť cestovať k rôznym turistickým atrakciám bez obáv z toho, že ich auto bude bez energie. Ak Tesla postaví 27 staníc so Superchargermi, znamená to, že príležitosť na rýchle nabíjanie bude približne každých 185 km.

Prečo sa Tesla v Číne tak angažuje, je jasné. Táto krajina je najväčším svetovým trhom s elektromobilmi a pre Teslu ide
o kľúčový trh. V Šanghaji vlani otvorila svoju Gigafactory a mesačne predáva v Číne tisíce áut. Tesla už v Číne vybudovala približne 840 nabíjajúcich staníc a viac ako 65 000 nabíjacích stĺpov vo viac ako 310 mestách. Teraz bude mať pozdĺž Hodvábnej cesty dobíjaciu stanicu každých 100 až 300 kilometrov.

Pri dobrých poveternostných podmienkach tak budú môcť vodiči po 15 minútach nabíjania prejsť až 250 kilometrov. Rozhodnutie o vytvorení siete nabíjacích staníc môže tiež byť snahou Tesly o zlepšenie svojho imidžu v Číne. Ten v posledných mesiacoch utrpel, keď niektoré autá Tesly boli z bezpečnostných dôvodov zakázané vo vojenských komplexoch a po proteste nespokojného zákazníka na aprílovom autosalóne v Šanghaji.
Podľa údajov čínskeho zväzu predajcov osobných áut odbyt vozidiel Tesla v máji silne rástol. Minulý mesiac sa veľkoobchodný predaj jej elektromobilov vyrobených v Číne zvýšil na 33 463 z aprílových 25 845 kusov.