Nové Audi A3 je na trhu od polovice vlaňajšieho roka. Prišlo až po novom Golfe a Octavii. V podobe hatchbacku aj sedanu. A tiež v ostrejšej verzii S3 s motorom 2,0 TFSI s výkonom 228 kW. Chýba už len na čerešnička na torte v podobe vskutku ostrého hothatchu RS3. Doteraz však nebolo isté, či sa do budúcna nebude musieť vzdať v dnešných časoch emisných škrtov vzácneho 5-valca 2,5 TFSI. Ten dosahuje 294 kW a 480 Nm krútiaceho momentu. To znamená, že RS3 poráža aj konkurenta z Affalterbachu, no zároveň kazí emisný kôš Audi. Jeho odchod zo scény by preto neprekvapil.
Čítajte viac AudiQ7/Q8 Competition plus: Luxusné SUV dostali športovejší vzhľadTeraz tu ale máme skvelú správu. Chystané RS3 Sportback a sedan ústup neplánujú. Potvrdzujú to snímky predsériových prototypov, ktoré už Ingolstadt usilovne testuje. Sú síce zahalené kamuflážou, ktorá skrýva ich finálne línie, ale práve na nej sa skvie nápis 1 – 2 – 4 – 5 – 3. To je jasné znamenie, že dobrých 5-valcových mravov sa RS3 sa do budúcna nevzdá. Označuje totiž poradie expanzie jednotlivých valcov. A ako vidieť, je ich päť. O výkone môžeme zatiaľ len špekulovať. No je zvykom, že každá nová generácia je silnejšia ako tá predošlá. RS3 by tak mohlo atakovať hranicu 300 kW.
Čítajte viac Audi: Umieráčik už zvoní. Ingolstadt prezradil posledné auto na benzín Podľa niektorých médií by dokonca malo mať až 309 kW a 500 Nm krútiaceho momentu, ktoré bude spracovávať 7-stupňová prevodovka DSG a na asfalt prenášať cez permanentný pohon quattro. Očakávať môžeme agresívnejší bodykit aj väčšie kolesá. Premiéra nebude iste ďaleko, no automobilka zatiaľ presný dátum neprezradila. Je možné, že Audi si debut nechá na septembrový mníchovský Autosalón, ktorý je „pohrobkom“ toho Frankfurtského. Na rozdiel od mnohých iných automobilke totiž Audi účasť na tamojšej motoršou potvrdilo.