Tesla sa síce veľmi nerada priznáva k chybám, ale Čína je pre ňu príliš dôležitý trh na to, aby si tu pošramotila povesť. Aj preto v „ríši stredu“ už minulý piatok 25. júna oznámila veľkú zvolávaciu akciu. Týka sa celkovo 285 520 vozidiel. To je naozaj ohromný počet, ak uvážime, že Tesla vyrába ročne približne pol milióna áut. Kapitulovala totiž pred kritikou čínskych majiteľov amerických elektromobilov, ktorí sa úradom sťažovali na činnosť tempomatu. Nehovoríme tu však o tom, že by nefungoval. Práve naopak, aktivuje sa nečakane.
Čítajte viac Tesla S Plaid: Neuveriteľné, toto rodinné auto dá stovku za 2,1 s!Ako informuje čínska Štátna administratíva pre reguláciu trhu (SAMR), problém sa týka 35 665 kusov importovaných vozidiel Tesla 3, vyrobených medzi januárom a októbrom 2019, a 211 256 kusov SUV Y, vyrobených v čínskom Šanghaji. Nejde však o softvér. Ako SAMR uvádza, k „samovoľnej“ aktivácii tempomatu dochádza z dôvodu nevhodne umiestneného tlačidla tejto funkcie. Ak má vodič zaradený jazdný režim D a zároveň musí prudko zatočiť, nechtiac sa dotkne spínača tempomatu. Ak je v tej chvíli nastavená rýchlosť tempomatu vyššia ako aktuálna rýchlosť, Tesly začnú prudko zrýchľovať.
Čítajte viac Tesla S Plaid+ nebude. Musk ju stopol, zato ju ešte predávaTakáto neočakávaná situácia vedie k nebezpečným situáciám. Prekvapený vodič totiž ľahko stratí kontrolu nad vozidlom. Informácie pritom korešpondujú s viacerými nehodami, ktoré sa v Číne odohrali a ktoré boli predmetom vyšetrovania. Kuriózne je, že Tesla sa rozhodla neodstrániť problém zmenou hardvéru, teda upravením ovládača tempomatu, ale pomocou softvéru. Zaviazala sa, že bude aktualizovaný zadarmo a že majitelia vozidiel, ktoré nie sú vybavené systémom diaľkovej aktualizácie, budú pozvaní do servisného strediska automobilky, kde im bude prehratý zadarmo.