
Príchod nástupcu legendárneho Volkswagenu Microbus je priam nekonečný. Začalo sa to už v roku 2001, keď na autosalóne v Detroite predstavil Volkswagen štúdiu Microbus Concept. Trvalo ďalších desať rokov, kým sa objavila druhá štúdia na túto tému, tentoraz s názvom Bulli Concept, vybavená čisto elektrickým pohonom. A nasledovali ďalšie dva koncepty – Budd-e z roku 2016 a ID.Buzz z roku 2017. Sériová novinka si totiž musela počkať na elektrickú platformu MEB, s ktorou vyrukoval ako prvou len vlani na jeseň prvý elektrický Volkswagen novej generácie ID.3 a neskôr ID.4. Premiéra je naplánovaná na budúci rok.

Nemeckej automobilke sa zatiaľ reinkarnovanú legendu darí dobre strážiť. Nik ju nevidel a na sociálne siete neunikli žiadne relevantné snímky. Techniku totiž VW overoval na mulách s karosériu bežného Transportera. Až teraz sa na twitterovom účte Cole Marzen objavili dve fotografie auta, ktoré by mohlo byť predprodukčným ID.Buzzom. Veď automobilka ho už usilovne testuje. Jeho karoséria je pokrytá kamuflážou, takže veľa nevidieť. V každom prípade sa zdá, že finálna verzia nebude štylizovaná tak retro, ako naznačovali koncepty a tiež nedávna oficiálna skica. Podobá sa skôr na elektrický derivát nového Multivanu T7.

Túto domnienku podporuje aj fakt, že ID.Buzz vyvíjala, podobne ako Multivan, ktorý v ponuke zastúpi zároveň pôvodný Sharan, divízia úžitkových vozidiel Volkswagenu. Takže fanúšikovia pôvodného Microbusu T1, prezývaného za Atlantikom aj Samba Bus, nebudú asi nadšení. Hippies dizajn s najväčšou pravdepodobnosťou nedorazí. A modernejší bude aj z iného dôvodu. ID.Buzz má byť totiž prekvapivo prvým koncernovým modelom vybaveným autonómnym riadením!

„V tomto roku uskutočníme v Nemecku prvýkrát testy, počas ktorých bude použitý budúci ID.Buzz vybavený systémom autonómneho riadenia od spoločnosti Argo AI,“ uviedol Christian Senger, šéf divízie autonómneho riadenia. A dodal: „Naším cieľom je vyvinúť koncept zdieľanej a spoločnej jazdy podobný tomu, čo dnes ponúka služba Moia.“ Autonómne riadenie však pravdepodobne nedorazí hneď v úvode, ale až v priebehu životného cyklu novinky. A ako naznačuje Senger, využijú ho najmä vozidlá pre zdielanú dopravu. A kedy elektrický ID.Buzz konečne uvidíme na výrobných linkách? Malo by to byť na budúci rok, teda neuveriteľných 22 rokov od štúdie Microbus Concept.
