
Elektrická technológia umožňuje vstúpiť do sveta áut aj menším spoločnostiam. Akou je napríklad nemecká firma E-Legend, sídliaca v meste Beilngries, neďaleko Ingolstadtu, centrály Audi. Založil ju Marcus Holzinger, osobne spätý so značkou štyroch kruhov. Jeho otec pre Audi pracoval a on sám pôsobil v dizajnovom oddelení sesterského Volkswagenu. Asi sa netreba čudovať, že keď sa rozhodoval oživiť niektorú z legiend motoristického športu, voľba padla na Audi Quattro Sport – 5-valcovú turbo ikonu osemdesiatych rokov.

A projekt reinkarnácie je už vo vysokom štádiu vývoja. Holzinger sám navrhol dizajn modelu E-Legend EL1, ktorý nezaprie inšpiráciu v originálnom Quattre. Nešetril ani na výkone. Kým pôvodné Audi malo výkon 147 kW a rely „beštia“ skupiny B 224 kW, novinka bude disponovať výkonom neskutočných 600 kW, čo je viac ako 800 koní. Postará sa o to trojica elektromotorov – dva vzadu a jeden vpredu. Permanentný pohon oboch náprav, tak ako v Quattre, teda EL1 zostane. Novinka ho však porazí na všetkých frontoch.

Napriek batériám s hmotnosťou 550 kg sa totiž Holzingerovi podarilo vďaka využitiu karbónovej karosérie a monokoku udržať hmotnosť EL1 na akceptovateľných 1 680 kilogramoch. S takou obrovskou zásobou koní dokáže potom novodobé Quattro šprintovať na stovku za 2,8 sekundy a na dvojnásobok pod desať sekúnd. Len maximálna rýchlosť je obmedzená na 225 km/h, v čom bol originál, najmä ten súťažný, pravdepodobne lepší. Akumulátory s kapacitou 90 kWh majú stačiť na absolvovanie dvoch celých kôl referenčného okruhu Nürbugring.
