Ruská Lada plánuje rozšíriť ponuku motorov. Tá súčasná je totiž akoby vystrihnutá z deväťdesiatych rokov. Všetky jej modely používajú výhradne atmosférické 4-valce s objemom 1,6 , 1,7 alebo 1,8 litra. Ten najväčší má korene v Nissane. Najvýkonnejšia Lada má tak výkon 145 koní (108 kW) a krútiaci moment 170 Nm. To ale hovoríme o špecifickej Lade Vesta Sport. Inak výkony pohonných jednotiek z Togliatti nepresiahnu 122 koní (91 kW). To sa ale má zakrátko zmeniť. Do portfólia motorov mieri totiž zásadná novinka.
Čítajte viac Lada Samara: Ruská predokolka má 35. Bez Porsche by nikdy nevzniklaAspoň z pohľadu AvtoVaz-u. Nový preplňovaný 4-valec s objemom 1,33 litra a kódovým označením H5Ht poznáme skôr ako motor 1,33 TCe od sesterského Renaultu. V jeho radoch pokrýva výkonové rozpätie od 116 (88 kW) do 159 koní (118 kW). Poznajú ho aj Rusi z modelov Renault Duster II, Kaptur a Arkana, vyrábaných v Moskve. Lenže tento motor vyvíjal Renault spolu s Daimlerom a tak sa bežne objavuje s kódovým označením M282 aj v kompaktných Mercedesoch-Benz triedy A, CLA či GLA. Nemci ho naladili na 109 ( 81 kW) až 163 koní (121 kW).
Rusi si budú musieť pravdepodobne vystačiť s nižšími výkonovými špecifikáciami, v každom prípade však dôjde k výraznému posunu nahor z pohľadu výkonu aj krútiaceho momentu. Tak skoro to ale nebude. Prvý model s motorom H5Ht dorazí v priebehu piatich rokov. Oznámil to sám šéf AvtoVaz-u Nicolas Maure, bývalý šéf Dacie, na svetovej výstave Innoprom. Naladený by mal byť na 150 koní (112 kW) a maximálne 270 Nm krútiaceho momentu. Dôvod takého dlhého časového plánu je logický. Nový motor bude totiž určený pre úplne nové modely. Tie už vzniknú v koordinácii s Daciou na aliančnej platforme CMF-B.
Čítajte viac AvtoVaz: Lada chystá až štyri novinky. Poznáme len jednu Turbo tak nezavíta do žiadneho z existujúcich vozidiel Lada. Najskôr ho asi uvidíme v novej generácii Lady Niva, ktorá je naplánovaná na rok 2024 a bude zdieľať množstvo komponentov s novým Dusterom. Počíta sa aj s pohonom oboch náprav, automatickou prevodovkou či redukciou. Aby sa znížili náklady, budú nový agregát vyrábať priamo v Ruskej federácii. V súčasnosti ho do moskovského závodu dovážajú pre potreby Renaultu zo Španielska. Vznikať má priamo v Togliatti, kde má skupina Renault-Nissan jediný závod na výrobu hnacieho reťazca. Otázkou je, či ho v tom čase ešte budú využívať Renaulty.