Maybach, AMG a trieda G vytvoria novú skupinu. Ide aj o emisie?

Koncern Daimler uskutočňuje veľkú reorganizáciu. Jej súčasťou má byť vytvorenie samostatnej obchodnej skupiny, ktorá bude pozostávať z najdrahších a tiež „najsmädnejších“ modelov značiek Maybach, AMG a triedy G.

12.07.2021 14:00
debata
Nová skupina Maybach-AMG-G bude vystupovať v... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach S - 2021 Nová skupina Maybach-AMG-G bude vystupovať v koncerne samostatne. Má to viesť k efektívnejšiemu riadeniu, zníženiu nákladov, ale aj možnosti využiť výnimky EÚ v oblasti emisných limitov.

Transformácia Daimleru prebieha už dlhší čas. Nemecký koncern sa už sčasti zbavil stratového Smartu a práve odčleňuje divíziu nákladných vozidiel Mercedes Trucks. To ale nie je koniec. Súčasný šéf spoločnosti Ola Kallenius plánuje premenovanie spoločnosti Daimler na Mercedes-Benz a najnovšie aj vytvorenie samostatnej obchodnej skupiny luxusných áut. V jednom vreci sa tak ocitne Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG a trieda G. Uvádza to nemecký Automobilwoche. Oficiálne má byť vznik skupiny oznámený v septembri na festivale Mobility v Mníchove, ktorý je nástupcom frankfurtského autosalóna.

Audi A8 Horch Čítajte viac Audi A8 Horch: Ingolstadt provokuje. Pripravuje limuzínu so smädným 12-valcom

Hovorca spoločnosti Daimler pre Automobilwoche uviedol, že tento krok usmerní marketingové náklady v spoločnosti a posilní tri podznačky, ktoré sa v novej stratégii považujú za dôležitý pilier, keďže ide o najrentabilnejšie produkty s najvyššou maržou. „Budeme nielen udržiavať nezávislosť, silnú identitu a rozvíjať firemné kultúry jednotlivých značiek, ale tiež ich ďalej rozvíjať,“ dodal nemenovaný hovorca spoločnosti Daimler. Podľa neoficiálnych informácií by sa mal vedenia novej skupiny ujať súčasný šéf AMG Philipp Schiemer.

Masívne motory V12 pod kapotami Maybachov, AMG... Foto: Mercedes-Maybach
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet - 2017 Masívne motory V12 pod kapotami Maybachov, AMG a triedy G kazia emisný priemer Daimleru. Ich odčlenením by sa mohla situácia zlepšiť.

Niektoré médiá špekulujú, že čiastočné vyčlenenie troch podznačiek môže súvisieť nielen s ich flexibilnejším riadením, ale aj s emisiami. Daimler totiž vlani prešiel povinnými emisnými kvótami doslova s odretými ušami. +Ci bude plati5 pokutz sa e3te uk86e. Keďže nová skupina troch značiek bude vystupovať ako samostatná firma, mohlo by to Daimleru pomôcť využiť niektoré výnimky EÚ ohľadne nadlimitnej produkcie CO2. Predpisy pre automobilky, ktoré neprodukujú viac ako 300 000 áut ročne, sú totiž o čosi benevolentnejšie. Do roku 2024 musia znížiť emisie CO2 o 45 %, ale to v porovnaní s rokom 2007, čo nebude pre novú firmu problém.

AMG - plug-in hybrid Čítajte viac AMG prezradilo viac o technike budúcnosti. Pripomína tú z F1

Rovnako ako následné zníženie o 15 % v nasledujúcich troch rokoch. Daimler by tak mohol udržať pri živote bez rizika emisných pokút aj modely s najvyššou spotrebou paliva, čo sa týka presne Maybachu, AMG a terénnej triedy G. Samozrejme, ani túto skupinu neminie elektrifikácia. Tak napríklad AMG už predstavilo novú plug-in hybridnú technológiu pre svoje vysokovýkonné modely. A Maybach zas odhalil čisto elektrický koncept Vision Ultimate, čo bolo nevšedné trojpriestorové SUV, predstavené v Číne. Budúcnosť týchto značiek je teda tiež elektrická, odčlenenie im však ponúkne nejaký ten „fosílny“ čas navyše bez rizika astronomických po­kút.

Mercedes-Maybach S - 2021 Čítajte viac Mercedes-Maybach S 680: Tak predsa, V12 žije. A bude aj pre Európu!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #Daimler #Maybach #AMG Mercedes-Benz G
Články podľa značiek