Škoda Fabia: Štvrtá generácia je už na linkách. Stálo to 110 miliónov eur

V Mladej Boleslavi spustili výrobu novej Fabie. Vynovená musela byť montážna linka, lakovňa aj lisovňa.

12.07.2021 16:00
debata (1)
Štvrtá generácia Škody Fabia už schádza z... Foto: Škoda-Auto
Škoda Fabia - výroba Mladá Boleslav Štvrtá generácia Škody Fabia už schádza z výrobných liniek hlavného závodu automobilky v Mladej Boleslavi.

Novú Fabiu nám Škoda ukázala už v máji, a v júni zverejnila oficiálny cenník. No až teraz sa v Mladej Boleslavi rozbehla jej produkcia. Ešte predtým musela Škoda investovať do modernizácie montáže, lakovne a lisovne 110 miliónov eur. "Štart výroby je vždy výnimočným okamihom, na ktorý sa starostlivo pripravujeme. Dnes oslavujeme oficiálne spustenie produkcie novej Fabie. Do rozsiahlej modernizácie a ďalšej automatizácie výrobných procesov sme investovali viac ako 100 miliónov eur. Teraz sa to vypláca – je skvelé vidieť, ako každé ozubené koliesko zapadá do seba a všetko hladko funguje,“ povedal Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda Auto za oblasť výroby a logistiky.

Škoda Fabia - 2021 Čítajte viac Škoda Fabia 2021: Štvrtá generácia do poslednej skrutky

Škoda Fabia je po Octavii druhým najúspešnejším modelom Škody v Európe. Po prvýkrát sa predstavila v roku 1999. Druhá generácia nasledovala v roku 2017 a tá tretia, ktorá práve končí, v roku 2014. Za ten čas predala Škoda na celom svete neuveriteľných viac ako 4,5 milióna kusov. Novinka prekonáva svoje predchodkyne po všetkých stránkach. Konečne je postavená na platforme MQB-A0, takže zdieľa moderné základy s Volkswagenom Polo či so Seatom Ibiza a Audi A1. To znamená nové asistenčné systémy aj väčšie rozmery. Fabia narástla dĺžky o 111 mm, čím prekonala po prvýkrát štvormetrovú hranicu (4 107 mm).

Škoda Fabia Combi - ilustracia 2021 Čítajte viac Škoda Fabia Combi? Takto by mohla vyzerať

Dynamický dizajn preberá typické prvky Škody, napríklad nízko uloženú masku, na ktorú nadväzujú úzke svetlá s kryštalickými prvkami. Ani v interiéri neostal kameň na kameni. Celkom nová palubná doska nesie digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, a voľne stojacu dotykovú 9,2-palcovú obrazovku. Základom sú atmosférické 3-valce 1,0 MPI (48 alebo 59 kW) spojené s 5-stupňovými manuálmi. Podobne ako preplňovaná verzia 1,0 TSI (70 kW). Pre jej výkonnejší variant (81 kW) je k dispozícii 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Na vrchol sa neskôr postaví 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s prevodovkou DSG.

Škoda Fabia - 2021 Čítajte viac Škoda Fabia: Poznáme slovenské ceny. Zdražela len o 460 €, ale bez ‘klímy‘

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda Auto #výroba #Škoda #Škoda Fabia
Články podľa značiek