Novú Fabiu nám Škoda ukázala už v máji, a v júni zverejnila oficiálny cenník. No až teraz sa v Mladej Boleslavi rozbehla jej produkcia. Ešte predtým musela Škoda investovať do modernizácie montáže, lakovne a lisovne 110 miliónov eur. "Štart výroby je vždy výnimočným okamihom, na ktorý sa starostlivo pripravujeme. Dnes oslavujeme oficiálne spustenie produkcie novej Fabie. Do rozsiahlej modernizácie a ďalšej automatizácie výrobných procesov sme investovali viac ako 100 miliónov eur. Teraz sa to vypláca – je skvelé vidieť, ako každé ozubené koliesko zapadá do seba a všetko hladko funguje,“ povedal Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda Auto za oblasť výroby a logistiky.
Čítajte viac Škoda Fabia 2021: Štvrtá generácia do poslednej skrutkyŠkoda Fabia je po Octavii druhým najúspešnejším modelom Škody v Európe. Po prvýkrát sa predstavila v roku 1999. Druhá generácia nasledovala v roku 2017 a tá tretia, ktorá práve končí, v roku 2014. Za ten čas predala Škoda na celom svete neuveriteľných viac ako 4,5 milióna kusov. Novinka prekonáva svoje predchodkyne po všetkých stránkach. Konečne je postavená na platforme MQB-A0, takže zdieľa moderné základy s Volkswagenom Polo či so Seatom Ibiza a Audi A1. To znamená nové asistenčné systémy aj väčšie rozmery. Fabia narástla dĺžky o 111 mm, čím prekonala po prvýkrát štvormetrovú hranicu (4 107 mm).
Čítajte viac Škoda Fabia Combi? Takto by mohla vyzeraťDynamický dizajn preberá typické prvky Škody, napríklad nízko uloženú masku, na ktorú nadväzujú úzke svetlá s kryštalickými prvkami. Ani v interiéri neostal kameň na kameni. Celkom nová palubná doska nesie digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca, a voľne stojacu dotykovú 9,2-palcovú obrazovku. Základom sú atmosférické 3-valce 1,0 MPI (48 alebo 59 kW) spojené s 5-stupňovými manuálmi. Podobne ako preplňovaná verzia 1,0 TSI (70 kW). Pre jej výkonnejší variant (81 kW) je k dispozícii 6-stupňový manuál alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Na vrchol sa neskôr postaví 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s prevodovkou DSG.
Čítajte viac Škoda Fabia: Poznáme slovenské ceny. Zdražela len o 460 €, ale bez ‘klímy‘