Nedávno sme písalo o nemilej situácii, v ktorej sa ocitla spoločnosť Hyundai. Niektoré elektromobily, hlavne Kona Electric, sú ohrozené samovznietením, s najväčšou pravdepodobnosťou kvôli chybným batériám.
Situácia je tak vážna, že automobilka sa preto, aby si zachovala svoje dobré meno, rozhodla vymeniť batérie v niekoľkých desiatkach tisíc elektrických áut. Odhaduje sa, že kórejskú automobilku táto zvolávačka (vrátane predošlej softvérovej aktualizácie) bude stáť takmer miliardu dolárov. Predstavitelia kórejskej automobilky sa už vyjadrili, že náklady na zvolávaciu akciu „budú konzultovať s výrobcom batérií LG Chem“.
Čítajte viac Hyundai zvoláva vyše 80-tisíc elektromobilov. Môže im vzbĺknuť batériaRovnakému problému čelia aj v zámorí, kde sa pre zmenu objavili požiare v Chevrolete Bolt. A hádajte, od koho sú problematické batérie? Opäť od LG Chem. Chybné batérie sú vo viac než 50-tisíc autách. Automobilka už vykonala dve zvolávacie akcie, v rámci ktorých sa snažili problém vyriešiť, požiare sa však objavovali aj naďalej.
Situácia nabrala na vážnosti natoľko, že americká Národná agentúra pre bezpečnosť diaľničnej premávky oficiálne kontaktovala majiteľov Boltov s upozornením, aby svoje autá neparkovali v podzemných garážach, v parkovacích domoch a dokonca ani vo vlastných garážach. Zároveň im odporučila, aby svoje autá nenechávali nabíjať v nabíjačkách celú noc bez dozoru ani v prípade, ak majú vonku umiestnený wall-box.
Chevrolet už skôr majiteľov Boltov s batériou od LG Chem informoval, aby autá nenabíjali na sto percent, ale držali sa pod hranicou 90 percent. Neskôr pri zvolávačke vyše 50-tisíc Boltov vyrobených od júla 2017 až do septembra 2019 aj v tomto smere upravil ich softvér.
Čítajte viac Musk má ďalší problém. Jeho "supertesla" začala horieť po troch dňochAk si kúpite auto s cenou, začínajúcou približne na hranici 37-tisíc dolárov a následne zistíte, že s ním nemôžete robiť prakticky nič, je naozaj nepríjemne. To si uvedomujú aj v Chevrolete a aby sa vyhli strate kreditu, rozhodli sa, že časť problematických áut, podobne ako Hyundai, vykúpia od klientov dokonca späť. Urobia tak zatiaľ v amerických štátoch s najprísnejšou politikou na ochranu spotrebiteľov. Vo zvyšných sa bude snažiť autá opraviť, no pravdepodobne sa aj tak nevyhne obrovským stratám, pretože bude zrejme musieť v nich taktiež vymeniť kompletné batérie.