V roku 2016 sa tím konštruktérov Lady tajne venoval vývoju predĺženej verzie sedanu Lada Vesta. Vzniklo naozaj zaujímavé auto. V porovnaní so štandardnou verziou bol Signature natiahnutý o 250 mm na konečných 4 660. Presne o túto hodnotu sa predĺžil aj rázvor náprav (2 885 mm). Tým už mohol Signature konkurovať modelom strednej triedy, no najmä ponúknuť na zadných sedadlách podstatne viac priestoru. Pre kolená pasažierov pribudlo 200 mm. Zvyšných 50 sa stratilo tým, že dve samostatné zadné sedadlá posunuli tvorcovia vpred, aby mala posádka viac miesta nad hlavou. Konkrétne o 15 mm.
Ľahké nastupovanie zabezpečili predĺžené dvere a viac súkromia zas sklá s matnou fóliou. Cestujúci vzadu boli oddelení lakťovou opierkou a vysokou stredovou konzolou, ktorá obsahovala držiaky na nápoje, popolník, spínače vyhrievania sedadiel a dva USB porty. Pribudla tiež dvojzónová klimatizácia, tentoraz však nie pre pravú a ľavú, ale pre prednú a zadnú časť interiéru. Okná sa ovládali elektricky. Luxusnú atmosféru umocnilo kožené čalúnenie a chrómové doplnky. Zapracovalo sa aj na exteriéri. Tak napríklad Signature dostal skryté ostrekovače, odlišnú anténu a 17-palcové disky kolies.
Projekt predstavil tím konštruktérov v roku 2016 vtedajšiemu šéfovi Lady, Švédovi Bo Anderssonovi. A ten bol z nápadu manažérskej Vesty doslova nadšený. Videl v nej potenciál ako preraziť do ruských štátnych služieb a samosprávy s pohodlným a neporovnateľne lacnejším autom, ako ponúkala napríklad nemecká konkurencia. Lada Vesta Signature tak dostala jednoznačne zelenú a to bez akýchkoľvek obmedzení. Lenže Andersson asi celkom neporozumel ruskej náture. Na prvý pohľad skvelý nápad sa akosi neujal. Automobilka vyrobila skúšobnú sériu a dala ju do užívania predstaviteľom Samarskej oblasti.
Čítajte viac Lada Niva Bronto: Najdrahšia verzia sa vráti. Cenou ale stále okúzliAuto sa síce páčilo, ale len keď bolo zadarmo. Len čo dostali štátne či samosprávne orgány možnosť míňať peniaze daňových poplatníkov, dali prednosť opäť zahraničným luxusným značkám. Z cudzieho krv netečie. Ruskí „papaláši“ sa k Veste Signature jednoducho otočili chrbtom. Žiadne ďalšie predĺžené verzie tak nevznikli. A podobne dopadol aj Bo Andersson. Človek, ktorý postavil na nohy rozkladajúci sa ruský podnik a doviedol do výroby nové modely Vesta a Xray, doplatil na nevyhnutné razantné zmeny vrátane masového prepúšťanie. Dostal sa do sporu s vtedy najväčším akcionárom, ruskou spoločnosťou Rostec a AvtoVaz musel opustiť. Nahradil ho dovtedajší šéf Dacie Nicolas Maure. Napokon, o situácii v Lade najlepšie informuje skvelý český dokument Švéd v Žigulíku.