Nissan: Na ceste je ďalší elektrický crossover. Bude z Británie

Nissan Leaf a Ariya dostanú ďalšieho súrodenca. Má ísť o elektrický crossover vyrábaný vo Veľkej Británii. Ten bude súčasťou masívnej investície vo výške jednej miliardy libier, ktorá zahŕňa aj výrobu batérií.

26.07.2021 10:00
debata
Nissan investuje jednu miliardu libier vo... Foto: Nissan
Nissan - skica crossoveru 2021 Nissan investuje jednu miliardu libier vo Veľkej Británii do výroby elektromobilov a batérií. Vyhne sa tak clám pri exporte vozidiel zo Sunderlandu na európske trhy. Týka sa to aj pripravovaného crossoveru.

Nissan sa rozhodol investovať miliardu libier do urýchlenia prechodu k uhlíkovej neutralite. Tento plán dostal názov EV36Zero. Cieľom je vytvoriť celosvetovo prvý výrobný ekosystém elektromobilov. Centrom sa stane výrobný závod Nissanu v Sunderlande, kde bude z liniek schádzať ďalší elektrický crossover. Práve na jeho vývoj a výrobu poputuje zo spomínanej investície 423 miliónov libier.

Nissan Juke Rally Tribute Concept - 2021 Čítajte viac Nissan Juke Rally Tribute: Mieri Nissan do WRC? Koncept to naznačuje

Novinka bude stáť na elektrickej platforme CMF-EV, ktorú už používa Nissan Ariya a čoskoro bude podopierať aj nový Renault Mégane. Vo Veľkej Británii vytvorí viac ako 900 pracovných príležitostí priamo v závode a ďalších 4 500 u subdo­dávateľov. Predstavu o novom crossoveri si môžeme urobiť zatiaľ len prostredníctvom jedinej skice, ktorá naznačuje atraktívne SUV-kupé s veľkými kolesami a kontrastnou strechou.

Niektoré média sa domnievajú, že nemá ísť o tretí elektromobil Nissanu, ale podstatne atraktívnejšieho nástupcu Leafu. Vybavený by mal byť novou generáciou batérií, ktoré budú vznikať tiež vo Veľkej Británii. Súčasťou vízie EV36Zero je totiž aj výstavba novej továrne na batérie, opäť v Sunderlande s ročnou kapacitou deväť GWh, ktorá by mala uspokojiť potreby 100 000 elektro­mobilov ročne.

Nissan Ariya - 2020 Čítajte viac Nissan nový elektromobil neuvedie. Chýbajú mu čipy

Nissanu po brexite ani nič iné, ako investovať v tejto krajine neostáva. Dohoda uzavretá s EÚ vlani umožňuje totiž Británii voľný obchod s autami len za podmienky, že najmenej 40 percent hodnoty exportovaného vozidla musí byť vyrobených na jej území. Od roku 2027 sa má tento podiel zvýšiť na 55 percent, čo by mohlo znamenať, že dovezené batérie do britských závodov by mohli mať negatívny vplyv na pôsobenie britských automobiliek v EÚ.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Veľká Británia #Nissan #Sunderland
Články podľa značiek