Ruský automobilový trh je špecifický hneď z niekoľkých ohľadov. V prvom rade autá musia byť pripravené na tuhé zimy a horúce letá zároveň. Potom nasleduje podmienka odolnosti, keďže cestná infraštruktúra je z veľkej časti zastaraná a kvalitné cesty pribúdajú len v rozvinutých regiónoch. A napokon je tu cena, ktorá nesmie siahať prehnane vysoko, keďže kúpna sila bežného obyvateľstva je nízka. Ruskí motoristi sú však pre cenu ochotní oželieť široké ponuky motorov a prevodoviek.
Hoci sa v Rusku darí hlavne ázijským značkám, stále je jednoznačnou jednotkou na trhu domáca značka Lada. Okrem silného lokálpatriotizmu spĺňajú Lady všetky vyššie uvedené predpoklady pre úspech na domácom trhu. A aj keď modelová ponuka Lady nie je rozsiahla, zákazníci si dokážu vybrať medzi sedanom Vesta, kombi Vesta SW, crossoveom X-Ray, či off-roadom Niva Legend.
Ruská agentúra Avtostat sa rozhodla pozrieť bližšie na profil majiteľa modelu Vesta SW vrátane jeho derivátu Cross. Prečo sa zamerali práve na kombi od Lady? Ide totiž o najpredávanejšie kombi na ruskom trhu, a to musí mať svoj dôvod. Vo všeobecnosti platí, že kombi je praktickejšie ako sedan a vďaka tradičnému tvaru karosérie má lepšie jazdné vlastnosti a nižšie prevádzkové náklady ako populárne SUV či crossovery.
Čítajte aj Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturuAkí Rusi teda najčastejšie kupujú Ladu Vesta SW alebo SW Cross? V 80 % sú to muži s priemerným vekom 45 rokov a väčšinou sú ženatí. Len 17,1 % majiteľov kombi uviedlo, že je slobodných. Ide o jasný znak, že kombi výborne plní úlohu rodinného auta. Až 61,5 % majiteľov Vesty SW odpovedalo, že najradšej trávi čas s rodinou a deťmi.
Pokiaľ ide o ďalšie záľuby majiteľov kombi modelu značky Lada, patrí medzi ne relax v prírode (52,7 %), prechádzky na čerstvom vzduchu (41,9 %), internet a sociálne siete (39,2 %) a poľovníctvo a rybárstvo (33,1 %). Dá sa teda predpokladať, že Rusi sa s kombi neboja ani zísť z asfaltu a tráviť s ním voľný čas v prírode.
Čítajte aj Aj Lada Vesta už môže mať digitálny kokpit. Ale nie od AutoVazuIde pritom o v skutku tradičné a hlavne cenovo dostupné auto. Pod kapotou má 1,6-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 78 kW (106 k), ktorý spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. V prípade spárovania s päťstupňovou automatickou prevodovkou, výkon motora stúpne na 83 kW (113 k). Jeho základná cena je 855 900 rubľov, čo je v prepočte približne 9 880 eur.