Na konci minulého roku zverejnila automobilka Porsche v rámci projektu Porsche Unseen 15 originálnych konceptov, ktoré boli dovtedy utajené, respektíve len veľmi málo známe. Nie všetky sú však úplne „mŕtve“, na niektorých z nich automobilka pracuje naďalej a rozvíja ich.
Takým je aj koncept, vychádzajúci z dodávky VW, ktorá slúžila závodnému tímu Porsche v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Na základe nej vznikol koncept Vision Renndienst, predstavený v roku 2018. Porsche ho však rozvíjalo aj naďalej, zvonku sa vo vynovenej podobe ukázal v rámci už zmieneného projektu Unseen a teraz Porsche ukázalo aj jeho interiér.
Šéfdizajnér Michael Maurer povedal, že pri tomto projekte uvažovali nad tým, ako preniesť atmosféru športového vozidla do rodinného modulárneho vanu a zároveň auta, pripraveného na autonómnu jazdu. Podľa Maurera je predpoklad, že ich zákazníci sa budú chcieť vzdať riadenia auta nie celkom reálny.
Tak vznikol nápad centrálneho sedadla, pripomínajúceho kokpit lietadla. Takto bude mať šofér pri riadení autentickejší pocit, než v akomkoľvek inom aute a zároveň v autonómnom móde jednoducho otočí sedadlo do interiéru a môže sa baviť so zvyškom posádky šesťmiestneho vanu. Asymetrické sú všetky tri rady – vpredu je jedno miesto, podobne ako v legendárnom McLarene F1, za ním sú dve samostatné sedadlá a vzadu nedelená lavica.
Interiér budúcnosti má byť podľa Porsche ochrannou kapsulou, aj preto sú bočné okná tiež riešené asymetricky. Na jednej strane auta sú úzke a poskytujú pasažierovi maximum súkromia, na druhej naopak, tam možno nájsť veľkú presklenú plochu. Taktiež si na vozidle všimnite zadné opierky hlavy. Sú „plávajúce“ tak, aby bol optimalizovaný výhľad vzad.
Podľa Porsche budú v budúcnosti v interiéri dominovať kov, obnoviteľné plasty a drevo. To bolo svojho času zaznávané, teraz sa však podľa Porsche vo veľkom štýle vracia späť. Pre majiteľov auta bude dôležitá nielen modularita interiéru, umocňujúca jeho rôzne konfigurácie aj vďaka rozmerovo minimalistickému elektrickému pohonu, ale aj to, aby auto malo neustále najnovšie technológie. Čiže maximum služieb a technológií by sa malo dať aktualizovať na diaľku, rovnako ako v smartfónoch, čo zaručí, že auto bude stále „up to date“.
Čítajte viac Porsche 911 GT3 Touring: Toto je oslava purizmu. Má ‘atmosféru‘ a manuál!Aj keď na koncepte Renndienst pracuje Porsche už päť rokov, nesmeruje k produkčnému modelu. Hoci je Porsche pomerne odvážnou značkou, predstava, že by prišlo s rodinným MPV asi nie je celkom namieste. Renndienst je v prvom rade dizajnovým experimentom, na ktorom sa skúma možná architektúra interiérov budúcnosti. Niektoré prvky z tohto konceptu sa do sériových áut dostanú, no koncept ako taký určite nie.