Športové modely Mazdy s označením MPS sú dávno minulosťou. V súčasnosti sa orientuje na „civilnú“ produkciu s atmosférickými benzínovými dvojlitrami Skyactiv-G a Skyactiv-X. To by sa ale mohlo časom zmeniť. Ako vieme, japonská automobilka ide tak trochu proti prúdu a vyvíja celkom novú generáciu motorov, vrátane výkonného radového 6-valca a tiež platformu s prioritným zadným náhonom. Z týchto génov by už nemuselo byť ďaleko k návratu športových Mázd. Nemusí ísť pritom o fikciu.
Čítajte viac Vráti Mazda do hry ostré MPS? Jej 6-valec sa už rodíAko informuje diskusné fórum NewNissanZ, Mazda si dala na japonskom patentovom úrade registrovať nový emblém. Ten tvorí štylizované písmeno R v šedom kruhu, navyše „okorenené“ červený trojuholníkom. Práve ten sa stal dôvodom na špekulácie, že Mazda opäť pripravuje športový model s rotačným motorom. Trojuholník totiž pripomína jeho piest. To je ale len veľmi málo pravdepodobné, pretože napriek enormnému úsiliu sa Mazde nepodarilo odstrániť nevýhody wankelovho motora, vrátane vysokých emisií CO2.
Skôr to vyzerá tak, že s príchodom novej techniky plánuje Mazda zaútočiť na konkurenciu v podobe ostrých modelov BMW M, Mercedes-Benz AMG, Audi S a RS či na nové Hyundaie so znakom N. Mohla by teda vzniknúť nová divízia R, ktorá by zo sériových modelov „vyžmýkala“ viac výkonu a lepšie jazdné vlastnosti. Pokojne si takto vieme predstaviť pripravovanú novú generáciu Mazdy 6 alebo SUV CX-5. Japonská značka by tým novú klientelu a samozrejme, aj vyšší zisk, pretože za takéto autá sú zákazníci ochotní platiť viac.
Čítajte viac Mazda opäť provokuje. Ukázala platformu s motorom, ktorý Brusel nenávidí