Aj keď je dnes v móde elektrina a obnoviteľné zdroje a vedenie českého hlavného mesta práve v tomto čase hovorí o potrebe elektrifikácie verejnej dopravy, tak z pražského dopravného podniku (Dopravní podnik hl. m. Prahy – DPP) prišla informácia, že sa rozhodol nakúpiť 253 nových autobusov – a všetky budú jazdiť na naftu. Zaplatí za ne vyše 1,8 miliardy českých korún, čo je v prepočte takmer 71 miliónov eur – a to je ešte suma bez DPH.
Podnik plánuje nakúpiť 143 kĺbových autobusov za 1,14 miliardy českých korún, 100 štandardných autobusov za 600 miliónov a desať väčších (s dĺžkou 14 až 17 metrov) jednočlánkových autobusov za 70 miliónov korún. Všetky budú nízkopodlažné a klimatizované, limity najnovšej ekologickej normy Euro 6 nielen spĺňajú, ale výrazne budú „podliezať“ tak, aby výhľadovo teoreticky vyhoveli aj norme Euro 7. Tá je ešte len pripravovaná a nie je úplne jasné, aké zavedie štandardy. Aj bez tohto nákupu je priemerný vek autobusov, jazdiacich v Prahe 5,4 roku – o tom môžu mnohé slovenské mestá len snívať.
Čítajte viac Tatra Phoenix 8x8: Tento úžasný Tatrabus už jazdí na IslandeSamozrejme, na DPP sa zdvihla vlna kritiky zo strany ekológov, jeho vedenie však svoj zámer vysvetlilo racionálne. Vychádza z toho, že Praha už má dva silné elektrické druhy dopravy – metro a električky. Preto nie je vhodné plne elektrifikovať aj ten ďalší. „Chceme mať minimálne 25-percentný podiel flotily autobusov nezávislých na elektrine, aby sme boli schopní flexibilne reagovať na nečakané situácie a zabezpečiť potrebné vypravenie autobusov a náhradnej dopravy za metro, električky či železničnú dopravu, prípadne podľa potreby pre civilnú ochranu a evakuáciu obyvateľstva,“ uvádza sa v stanovisku DPP s tým, že flotilu autobusov chce z hľadiska typu pohonu aj naďalej diverzifikovať, avšak nielen o elektrické, ale aj vodíkové autobusy a autobusy na kvapalné biopalivá.