‘Zelená‘ ministerka ohrdla služobný elektromobil. Hoci ho propaguje

Vodu kážu a víno pijú. To je častá prax politikov. A nielen u nás. Nemecká ministerka zdravotníctva za stranu Zelených nie je výnimkou. V médiách si Uršula Nonnemacherová vyslúžila poriadnu hanbu, keď na služobnej ceste tajne zamenila služobný elektromobil za benzínové auto.

05.08.2021 16:00
debata (15)
Nemeckí politici by radi videli svojich občanov... Foto: Audi
Audi e-tron Scooter Concept - 2019 Nemeckí politici by radi videli svojich občanov už len za volantmi elektromobilov, no oni sami si užívajú komfort tých s výfukom. Platí to minimálne o nemeckej ministerke zdravotníctva Uršule Nonnemacherovej.

Nemecko patrí tiež ku krajinám, ktoré horlivo podporujú elektromobilitu. Dotuje nákup elektromobilov z peňazí daňových poplatníkov, aj tých, ktorí o elektromobily záujem nemajú, a nemecké automobilky zas sanujú stratové elektromobily zvyšovaním cien konvenčných áut. Navyše sú to sankcie voči benzínovým a naftovým motorom v podobe vyšší daní. Na elektromobilitu tak doplácajú takmer všetci. Výsledkom je milión elektrických áut na nemeckých cestách, ktoré však tvoria stále len jediné zanedbateľné percento tamojšieho vozového parku. A to aj s plug-in hybridmi. Zdalo by sa, že v takejto situácii, keď sú spotrebitelia nepriamo tlačení k nákupu tovaru, ktorý by za normálnych okolností ohrdli, pôjdu príkladom aspoň politici.

Mercedes-Benz EQA - 2021 Čítajte viac Nemecko má vraj na cestách milión elektromobilov. Celkom tak to ale nie je

V prípade nemeckej ministerky zdravotníctva brandenburskej vlády Uršuly Nonnemacherovej to tak ale nie je. Je za stranu Zelených, a tak si zaobstarala poriadne drahý služobný elektromobil – SUV Audi e-tron. Jej výber bol síce logický, no problémom je, že aj ona sama bezemisným „služobákom“ nedávno pohrdla. Na pracovnú cestu z Postupimu do Ravensbrücku, vzdialených približne 270 km, dala prednosť benzínovému Volkswagenu Passat, ktorý si zapožičala od ministerky zahraničných vecí Anny Heyer-Stufferovej. To napriek tomu, že smernice takéto zámeny služobných vozidiel vyslovene zakazujú. Všimol si to nemecký Bild-Zeitung a kritikou nešetril. Ani nie tak za zámenu áut proti predpisom, ako skôr za to, že ekologicky zmýšľajúca ministerka nedôveruje technológii, ktorú sama propaguje.

Herbert Diess Čítajte viac Šéf Volkswagenu: Elektromobily netreba zlacňovať, stačí zdražieť naftu!

Nonnemacherová len priliala olej do ohňa, keď svoj krok obhajovala tvrdením, že mala obavy z nedostatočného dojazdu! Pritom Audi e-tron dokáže na jedno nabitie absolvovať 350 km, výrazne viac, než bola dĺžka jej služobnej cesty, navyše v krajine s jednou najhustejší sietí pre rýchle nabíjanie elektrických áut. Ministerka tým len priznala jednu z najväčších nevýhod elektromobilov – ich relatívne krátky akčný rádiusa úzkosť z toho, že nedorazíte do cieľa. Jednoducho, nechcela riskovať či tráviť čas na nabíjacej stanici a rozhodla sa pre komfortné riešenie – auto s benzínovým motorom. To veru neladí s jej straníckou príslušnosťou a už vôbec nie s politickým tlakom na spotrebiteľov, aby sa dobrovoľne vzdali klasických áut a kupovali drahšie elektrické.

Navyše Bild-Zeitung zistil, že sa tak nestalo po prvýkrát. Na dlhšie cesty ministerstvo použilo namiesto elektromobilu benzínový model minimálne ešte raz. Dominik Lenz, hovorca Nonnemacherovej to obhajoval nedostatočnými skúsenosťami s používaním elektromobilov a zároveň dodal, že teraz je už elektrické Audi dostatočne spoľahlivé aj na dlhšie cesty. Za takúto reklamu sa ale asi automobilka z Ingolstadtu politikom nepoďakuje. Nemecký Focus navyše upozorňuje na fakt, že nedávno šéf Audi Markus Neuman odporúčal zákazníkom, aby svoje elektrické autá nenabíjali nikdy na 100 %, ale len na 80, pretože to škodí batériám. Jednoducho, horší čas si ministerka na svoj prešľap nájsť ani nemohla.

Emisie Čítajte viac Nemecko a Francúzsko sa zobúdzajú z ‘elektrosna‘. Chcú pozdržať nástup elektromobilov

© Autorské práva vyhradené

15 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #dojazd elektromobilov
Články podľa značiek