
Nemecko patrí tiež ku krajinám, ktoré horlivo podporujú elektromobilitu. Dotuje nákup elektromobilov z peňazí daňových poplatníkov, aj tých, ktorí o elektromobily záujem nemajú, a nemecké automobilky zas sanujú stratové elektromobily zvyšovaním cien konvenčných áut. Navyše sú to sankcie voči benzínovým a naftovým motorom v podobe vyšší daní. Na elektromobilitu tak doplácajú takmer všetci. Výsledkom je milión elektrických áut na nemeckých cestách, ktoré však tvoria stále len jediné zanedbateľné percento tamojšieho vozového parku. A to aj s plug-in hybridmi. Zdalo by sa, že v takejto situácii, keď sú spotrebitelia nepriamo tlačení k nákupu tovaru, ktorý by za normálnych okolností ohrdli, pôjdu príkladom aspoň politici.

V prípade nemeckej ministerky zdravotníctva brandenburskej vlády Uršuly Nonnemacherovej to tak ale nie je. Je za stranu Zelených, a tak si zaobstarala poriadne drahý služobný elektromobil – SUV Audi e-tron. Jej výber bol síce logický, no problémom je, že aj ona sama bezemisným „služobákom“ nedávno pohrdla. Na pracovnú cestu z Postupimu do Ravensbrücku, vzdialených približne 270 km, dala prednosť benzínovému Volkswagenu Passat, ktorý si zapožičala od ministerky zahraničných vecí Anny Heyer-Stufferovej. To napriek tomu, že smernice takéto zámeny služobných vozidiel vyslovene zakazujú. Všimol si to nemecký Bild-Zeitung a kritikou nešetril. Ani nie tak za zámenu áut proti predpisom, ako skôr za to, že ekologicky zmýšľajúca ministerka nedôveruje technológii, ktorú sama propaguje.

Nonnemacherová len priliala olej do ohňa, keď svoj krok obhajovala tvrdením, že mala obavy z nedostatočného dojazdu! Pritom Audi e-tron dokáže na jedno nabitie absolvovať 350 km, výrazne viac, než bola dĺžka jej služobnej cesty, navyše v krajine s jednou najhustejší sietí pre rýchle nabíjanie elektrických áut. Ministerka tým len priznala jednu z najväčších nevýhod elektromobilov – ich relatívne krátky akčný rádiusa úzkosť z toho, že nedorazíte do cieľa. Jednoducho, nechcela riskovať či tráviť čas na nabíjacej stanici a rozhodla sa pre komfortné riešenie – auto s benzínovým motorom. To veru neladí s jej straníckou príslušnosťou a už vôbec nie s politickým tlakom na spotrebiteľov, aby sa dobrovoľne vzdali klasických áut a kupovali drahšie elektrické.
Navyše Bild-Zeitung zistil, že sa tak nestalo po prvýkrát. Na dlhšie cesty ministerstvo použilo namiesto elektromobilu benzínový model minimálne ešte raz. Dominik Lenz, hovorca Nonnemacherovej to obhajoval nedostatočnými skúsenosťami s používaním elektromobilov a zároveň dodal, že teraz je už elektrické Audi dostatočne spoľahlivé aj na dlhšie cesty. Za takúto reklamu sa ale asi automobilka z Ingolstadtu politikom nepoďakuje. Nemecký Focus navyše upozorňuje na fakt, že nedávno šéf Audi Markus Neuman odporúčal zákazníkom, aby svoje elektrické autá nenabíjali nikdy na 100 %, ale len na 80, pretože to škodí batériám. Jednoducho, horší čas si ministerka na svoj prešľap nájsť ani nemohla.
