Len pred pár dňami ukázala automobilka z Ingolstadtu najvýkonnejšiu verziu Audi A3 – RS 3. Ide o skutočnú bombu. Tento kompakt s karosériou sedanu alebo hatchbacku je totiž vybavený preplňovaným 5-valcom 2,5 TFSI s výkonom 294 kW, krútiacim momentom 500 Nm a špecifickým pohonom oboch náprav Quattro so systémom RS Torque Splitter. Stovku zvláda za 3,8 sekundy a odblokovaný obmedzovač umožňuje zvýšiť tempo až na maximálnych 280 km/h. Nemožno sa čudovať, že jeho potenciál chcelo Audi predviesť na referenčnom nemeckom okruhu Nürburgring, kde automobilky odjakživa zápolia o rekord na kolo. Nejde o povinnú disciplínu, ale cenenú trofej s dosahom na predaj.
Čítajte viac Ako urobila Tesla reklamu Porsche Taycan? Na ‘ringu‘ zlyhala vo veľkom štýleOplatilo sa. Audi so svojou novinkou, ktorú pilotoval továrenský jazdec Audi Sport Frank Stippler, absolvovalo „zelené peklo“ s dĺžkou 20,832 km za 7:40:748 minúty. Ide tak o najlepší čas v kompaktnej triede, čo znamená o 4,64 sekundy lepší výsledok ako si zaknihoval v apríli 2019 Renault Mégane RS 275 Trophy-R. RS3 v tom čase však nebolo na severnej slučke nováčikom. Rekordu totiž predchádzali rozsiahle testy na Nürburgringu už počas vývoja. RS 3 tu najazdilo viac ako 8 000 kilometrov. S komplexným vyladením podvozka pomáhal opäť Frank Stippler. Cítiť sa tu teda musel ako doma.