Autoscout24: Nemci odhalili dôvody raketového rastu cien ‘jazdeniek‘

Ceny ojazdených áut stúpajú už dlhodobo. Evidentné je to aj na najväčšom európskom trhu – v Nemecku. Medziročne tu stúpli ceny „jazdeniek“ o neuveriteľných 3 000 eur! Dôvodov je viac.

09.08.2021 06:00
debata (11)
Ceny ojazdených áut v Nemecku raketovo rastú.... Foto: www.auto-types.com
Used Ceny ojazdených áut v Nemecku raketovo rastú. Za rok až o 3 000 eur. Dôvodom je veľký dopyt a klesajúca ponuka.

Na lacné autá z bazára radšej zabudnite. Ceny vozidiel z druhej ruky kontinuálne stúpajú a tempo sa navyše zrýchľuje. Potvrdzujú to aj údaje nemeckého predajného portálu Autoscout 24. Ten uvádza, že priemerná cena auta z druhej ruky vzrástla v júni až na 22 941 eur, čo je ďalší z po sebe nasledujúcich rekordov. V medziročnom porovnaní je to až o 3 000 eur viac! A to naozaj nie sú drobné. Dôvody objasňuje šéf portálu Stefan Schneck. Nejde pritom len o ekonomickú neistotu obyvateľstva spôsobenú pandémiou, ktorá vedie k odkladu kúpy nového auta a ani rast cien nových áut z dôvodu emisných technológií.

Podľa Schnecka je to súhra menších a väčších faktorov. Tým hlavným má byť ale polovodičová kríza, ktorá obmedzuje výrobu nových áut a ich dostupnosť. Kroky spotrebiteľov potom vedú do bazárov, čo zvyšuje dopyt a tlačí na ceny. Tým ďalším je, že ľudia sa zbavujú svojich áut pomalšie ako pred pandémiou. Jednoducho, nechávajú si ich dlhšie, takže ojazdených áut v ponuke bazárov ubúda. Platí to nielen o súkromných majiteľoch, ale aj o firmách a lízingových spoločnostiach, ktoré spravujú celé flotily vozidiel a sú v obnove autoparku zdržanlivejšie.

Dieselové autá - bazár Čítajte viac Nemci opäť zatúžili po dieseloch! Ale nie tých nových

„Existujúce zmluvy sú často predlžované, než aby došlo k nahradeniu starých vozidiel novými. V dôsledku toho nie je na trhu k dispozícii toľko lízingových ojazdených áut, ako bolo obvyklé ešte prednedávnom,“ hovorí Schneck s tým, že niektoré firmy tak urobili v rámci úsporných opatrení, iné pre nedostatok nových vozidiel na trhu. No a potom je tu ďalší dôležitý trend – ľudia vinou pandémie opúšťajú verejnú dopravu a dávajú prednosť tej individuálnej. To opäť zvyšuje dopyt po autách a ceny tlačí nahor. Výnimkou je podľa Schnecka len kategória športových vozidiel – jediná, kde priemerné ceny klesli.

Zaujímavý je aj pohľad na nemecké jazdenky z hľadiska druhu pohonov, ktoré ceny zásadne ovplyvňujú. Kým priemerná cena benzínových áut na trhu s jazdenými vozidlami je 20 456 eur, za tie naftové zaplatíte priemerne 25 091 eur. Diesle sú dokonca najrýchlejšie rastúcim segmentom trhu. To znamená, že Nemci opäť prichádzajú na chuť úsporným naftovým motorom a keďže ponuka dieslov na trhu nových áut prudko klesá, hľadajú ich v autobazároch. Drahšie sú už len hybridy a elektromobily. Ceny hybridných áut dosahujú 35 440 eur a čisto elektrických 35 196 eur. V tomto prípade však nie je dôvodom veľký dopyt, ale skutočnosť, že väčšinou ide o relatívne nové vozidlá, ktoré sú na trhu len krátko.

Nemecko, počasie, záplavy Čítajte viac Pozor na zaplavené ‘jazdenky‘! Prísť môžu z Nemecka, Belgicka aj Holandska

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #jazdené autá #ojazdené autá #autobazár
Články podľa značiek