
Prvá generácia Hondy NSX prišla na svet v roku 1990 a z liniek schádzala neuveriteľných 15 rokov. Mnohí ju označovali za lacnejšie „japonské Ferrari“. Ani sa niet čomu čudovať. NSX, v USA s logom Acury, malo v strede uložený vidlicový 6-valec, poháňané zadné kolesá a fascinujúci dizajn. Z NSX sa jednoducho stala legenda. Po viac ako desaťročnej prestávke sa tak Honda opäť pokúsila oprášiť jej gény a vytvoriť superšport zodpovedajúci novej dobe. A v roku 2016 to naozaj vyzeralo sľubne.

Nová Hoda NSX dostala opäť 6-valec, tentoraz preplňovaný s výkonom 367 kW a k tomu hneď tri elektromotory – jeden v prevodovke a dva vpredu. Tento technologický zázrak disponoval nakoniec výkonom 422 kW a napriek relatívne vysokej hmotnosti 1 725 kg dokázal šprintovať na stovku za 3,3 sekundy. Okrem toho mu li-ion batérie umožnili absolvovať zopár desiatok kilometrov v bezemisnom režime. Honda síce nečakala extrémny dopyt, no to, čo nasledovalo, bolo predsa len sklamaním. Nepomohla ani modernizácia z roku 2018.

V prvom roku výroby síce predala v Európe 126 kusov a v USA až 581, potom ale zamierili registrácie prudko nadol. V roku 2018 sa predalo za Atlantikom 170 kusov, rok na to 238 a vlani len 128. V Európe to vyzeralo ešte horšie. Za posledné tri roky to bolo spolu 89 exemplárov, ten minulý len tragických osem vozidiel. Vlani navyše Honda stiahla NSX z domáceho japonského trhu. Odtiaľ už nebolo ďaleko k rozhodnutiu, výrobu NSX zastaviť. A toto rozhodnutie je nemenné. Kým teda prvá generácia operovala na trhu 15 rokov, tá nová sa nedožije ani šiestich.
