Honda NSX: Z veľkého comebacku je fiasko. Japonské ‘Ferrari‘ končí

Pokus Japoncov vrátiť na scénu slávny superšport Honda NSX príliš nevyšiel. V ponuke nie je už ani na domácom japonskom trhu. A teraz končí v USA aj v Európe. Bez nástupcu.

09.08.2021 16:00
debata (4)
Honda NSX bola a je technologicky nepochybne... Foto: Honda
Honda NSX - 2019 Honda NSX bola a je technologicky nepochybne fascinujúcim autom, ale u zákazníkov príliš nezabodovala. Nepomohla ani modernizácia z roku 2018, vďaka ktorej bola ešte o čosi rýchlejšia.

Prvá generácia Hondy NSX prišla na svet v roku 1990 a z liniek schádzala neuveriteľných 15 rokov. Mnohí ju označovali za lacnejšie „japonské Ferrari“. Ani sa niet čomu čudovať. NSX, v USA s logom Acury, malo v strede uložený vidlicový 6-valec, poháňané zadné kolesá a fascinujúci dizajn. Z NSX sa jednoducho stala legenda. Po viac ako desaťročnej prestávke sa tak Honda opäť pokúsila oprášiť jej gény a vytvoriť superšport zodpovedajúci novej dobe. A v roku 2016 to naozaj vyzeralo sľubne.

Honda NSX - 2019 Čítajte viac Honda NSX. Japonská raketa prešla modernizáciou. Je rýchlejšia v zákrutách

Nová Hoda NSX dostala opäť 6-valec, tentoraz preplňovaný s výkonom 367 kW a k tomu hneď tri elektromotory – jeden v prevodovke a dva vpredu. Tento technologický zázrak disponoval nakoniec výkonom 422 kW a napriek relatívne vysokej hmotnosti 1 725 kg dokázal šprintovať na stovku za 3,3 sekundy. Okrem toho mu li-ion batérie umožnili absolvovať zopár desiatok kilometrov v bezemisnom režime. Honda síce nečakala extrémny dopyt, no to, čo nasledovalo, bolo predsa len sklamaním. Nepomohla ani modernizácia z roku 2018.

Nie príliš úspešná Honda NSX sa s publikom... Foto: Honda
Honda NSX Type-S Nie príliš úspešná Honda NSX sa s publikom rozlúči limitovanou edíciu Type-S. Tá jej však kožu nezachráni.

V prvom roku výroby síce predala v Európe 126 kusov a v USA až 581, potom ale zamierili registrácie prudko nadol. V roku 2018 sa predalo za Atlantikom 170 kusov, rok na to 238 a vlani len 128. V Európe to vyzeralo ešte horšie. Za posledné tri roky to bolo spolu 89 exemplárov, ten minulý len tragických osem vozidiel. Vlani navyše Honda stiahla NSX z domáceho japonského trhu. Odtiaľ už nebolo ďaleko k rozhodnutiu, výrobu NSX zastaviť. A toto rozhodnutie je nemenné. Kým teda prvá generácia operovala na trhu 15 rokov, tá nová sa nedožije ani šiestich.

Honda NSX Čítajte viac Honda NSX: Japonské 'Ferrari' otriaslo Maranellom pred 25 rokmi Je to fiasko, pretože väčší úspech zaznamenalo konkurenčné Audi R8 a vlani dokonca aj BMW i8. O to viac prekvapuje, že Honda sa chce s NSX rozlúčiť limitovanou edíciou Type S. Nehovorí pritom o párkusovej sérii, ale rovno o 350 vozidlách, z toho 300 pre USA. Ak to porovnáme s celosvetovými predajmi za prvých šesť mesiacov, keď si NSX našlo len 136 zákazníkov, je to pomerne ambiciózny plán, ktorému by pomohla jedine nižšia cena. Presnú špecifikáciu ešte Honda nezverejnila. Viac o novej „limitke“ prezradí počas premiéry na prehliadke elegancie v kalifornskom Monterey.
Honda NSX - 2019
Honda NSX - 2019
+24Honda NSX - 2019

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda NSX #Acura NSX #Acura
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek