O možnom návrate jedného z najodvážnejších Lamborghini všetkých čias sa špekuluje už dlho. No až teraz však jeho návrat po piatich desaťročiach potvrdila samotná automobilka. Zverejnila krátke video s jasným avízom: „Budúcnosť je naším dedičstvom. Prichádza nové Lamborghini Countach. Ostaňte na príjme…“ Kedy sa tak stane, je ešte nejasné, no budúcnosť má Countach v každom prípade zaručenú. Na bližšie informácie je ešte priskoro, a tak si musíme vystačiť so snímkou novinky zahalenou pod plachtou. Jej prísne klinovitý profil naznačuje, že novodobý Countach bude čerpať motívy originálu, predstaveného v roku 1973 na autosalóne v Ženeve.
Čítajte viac Lamborghini Countach vydražili za 1,2 milióna dolárov. Je to rekordCountach LP400 s 12-valcovým motorom vtedy poriadne rozčeril hladinu automobilového sveta. O jeho futuristické tvary a krídlové dvere sa postaral geniálny dizajnér Marcello Gandini, ktorý pracoval pre štúdio Bertone. Vo výrobe vydržal Countach s viacerými inováciami až do roku 1990. Posledné exempláre zamenili motor 4,0 V12 za 5,2 V12 a upaľovali rýchlosťou 298 km/h. Neskôr nahradilo Countach novšie Diablo, ktoré však nikdy nezískalo status tejto dizajnovej a technologickej ikony. A nepodarilo sa to ani novším, hoci predajne úspešnejším modelom Murciélago či Aventador, ktoré už vnikli pod krídlami koncernu Volkswagen.
Návrat Countach bude tak nepochybne najväčšou premiérou roka. Možno už tohto. Zahraničné médiá špekulujú, že by Countach mohol využiť veľmi nezvyklú hybridnú techniku limitovaného Lamborghini Sián. To by znamenalo kombináciu 6,5-litrového atmosférického 12-valca s výkonom 577 kW, elektromotora v 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke, ktorý pridáva ďalších 25 kW a ľahkého superkondenzátora namiesto ťažkej batérie. No keďže ide o Countach, je možné, že „lambo“ pôjde s pôvodným výkonom 602 kW ešte vyššie.
Čítajte viac V Česku postavili z Lega repliku Laborghini Sián. Je ťažšia ako originálV každom prípade by to bola nádherná rozlúčka s fosílnou érou, keďže aj značka zo Sant Agaty už plánuje elektrickú budúcnosť. Vylúčená však nie je ani možnosť, že práve reinkarnovaný Countach bude prvou vstupenkou Lamborghini do sveta elektromobilov. Využiť by potom mohol technológiou chorvátskeho Rimacu, ktorý z veľkej časti vlastní koncern VW cez automobilku Porsche a ktorý má byť dodávateľom a výrobcom elektrických komponentov a batérií. Dajme sa prekvapiť. Premiéra nebude iste ďaleko.