Hovorkyňa konferencie o ‘klíme‘ má najradšej svoj starý diesel!

Je naozaj prekvapivé, že zástupca konferencie, ktorá bude pojednávať o klimatickej kríze, sa nezdráha chváliť svoj starý naftový Golf. Niežeby to bolo zlé auto, ale ukazuje to na fakt, že ani ľudia, ktorí chcú presvedčiť svet o elektrickej spáse, novej technológii jednoducho nedôverujú.

11.08.2021 18:00
debata (8)
Hovorcom konferencie COP26 o klimatických... Foto: JATO Dynamics
JATO Dynamics - emisie 2019 Hovorcom konferencie COP26 o klimatických zmenách je človek, ktorý jazdí radšej starým naftovým autom ako elektromobilom.

Len nedávno sme tu mali škandál, o ktorý sa postarala ministerka zdravotníctva brandenburskej vlády, ktorá ohrdla na pracovnej ceste svoj drahý služobný elektromobil a dala prednosť autu so spaľovacím motorom. Vyslúžila si za to poriadnu kritiku nemeckých médií, pretože je to v rozpore s tým, čo sa snažia politici vnútiť spotrebiteľom ako jedinú alternatívu pre odvrátenie klimatickej krízy. Hoci tí o drahé elektromobily s obmedzeným dojazdom príliš nestoja, a ak aj áno, tak najmä zásluhou dotácií. A teraz tu máme ďalší príklad takejto „schizofrénie“. Stojí za ním Allegra Strattonová, donedávna hovorkyňa britskej vlády, ktorá chce už od roku 2030 zakázať vo Veľkej Británii predaj nových áut so spaľovacími motormi, s výnimkou plug-in hybridov.

Strattonová síce od apríla už nepôsobí v tejto funkcii, ale je hovorkyňou konferencie o zmene klímy COP26, ktorá sa uskutoční od 31. októbra do 12. novembra v Glasgowe. Človek by očakával, že reprezentantka takéhoto podujatia s ekologickou tematikou bude horlivou zástankyňou prechodu od spaľovacích áut k elektromobilom, najmä ak túto agendu ešte donedávna obhajovala vo vládnych farbách. Lenže v rozhovore pre Times Radio otvorene priznala, že namiesto elektromobilov jazdí radšej so svojím starým naftovým Golfom piatej generácie, ktorý má ako tretia majiteľka! Zdôvodnila to tým, že pravidelne jazdí trasy dlhé 300 až 400 kilometrov za svojou rodinou. No a s elektromobilom by to tak rýchlo nezvládla.

Audi e-tron Scooter Concept - 2019 Čítajte viac ‘Zelená‘ ministerka ohrdla služobný elektromobil. Hoci ho propaguje

„Sú to cesty, ktoré by si vyžadovali aspoň jednu dlhú zastávku na dobitie,“ vysvetľuje Strattonová s tým, že má dve malé deti a že by to pre ne nebolo komfortné. To ale vedia aj obyčajní smrteľníci, ktorí sa práve pre limity elektromobilov radšej držia áut s klasickým motorom, schopných zvládnuť na jedno tankovanie aj tisíc kilometrov. No a energiu na ďalších tisíc doplnia párminútovou zastávkou na čerpacej stanici. V podstate má Strattonová pravdu, elektromobil nie je naozaj v súčasnosti vhodný na všetky druhy ciest a všetky druhy využitia. Rôzni vedci či niektorí šéfovia automobiliek na to upozorňujú už dlhšiu dobu a dovolávajú sa technologickej pestrosti, napríklad vodíkovej alternatívy či alternatívy so syntetickými palivami, ale aj zachovania úsporných dieselov tam, kde to má zmysel.

Len tieto slová prekvapia z úst hovorkyne konferencie o klimatických zmenách. Pretože ak túži po naftovom aute bežný spotrebiteľ, je za to v mnohých krajinách už dnes penalizovaný a považovaný za spiatočníka. Ani sa nemožno čudovať, že po rozhovore Strattonovej pre Times Radio sa hovorkyňa stala terčom kritiky viacerých médií či politikov, pretože takéto správanie je jednoducho pokrytecké. Jej slová zarezonovali zvlášť vo Veľkej Británii, ktorá žiadnu inú alternatívu okrem nabíjateľných áut nevidí, a to už o necelých deväť rokov. Navyše Strattonová pre BBC nedávno povedala, že rok 2050, kedy má Británia dosiahnuť uhlíkovú neutralitu, je „príliš ďaleko“ a že ľudia by mali už dnes „pocítiť prudkú naliehavosť“, pokiaľ ide o zmenu životného štýlu v mene spomalenia klimatickej zmeny.

Ionity - sieť rýchlonabíjacích staníc Čítajte viac Herbert Diess: Šéf koncernu VW ‘objavil‘ nevýhodu elektromobility

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #politici #emisie #elektromobily
Články podľa značiek