Čipová kríza brzdí výrobu áut v Bratislave aj Trnave. Tak skoro dobre nebude

Výrobný závod Volkswagenu v Bratislave aj Stellantisu v Trnave bojujú naďalej s nedostatkom polovodičových súčiastok. Ľudia ostanú doma na znížených mzdách.

24.08.2021 15:00
debata (1)
Nedostatok polovodičových súčiastok núti... Foto: Stellantis
Peugeot 208 - výroba v Trnave Nedostatok polovodičových súčiastok núti aslovenské automobilky rušiť výrobné zmeny. Situácia by sa mala zlepšiť až koncom roka.

Výroba SUV vozidiel bude v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia stáť aj začiatkom septembra. Ďalšie prerušenie výroby potvrdila pre agentúru SITA hovorkyňa fabriky Lucia Kovarovič Makayová. „V bratislavskom závode bude pre pretrvávajúci nedostatok polovodičov v súvislosti s epidémiou koronavírusu vo štvrtok 2. a piatok 3. septembra prerušená výroba SUV vozidiel vo všetkých troch zmenách. Výroba v segmente malých mestských vozidiel bude prebiehať podľa aktuálne platného výrobného plánu," upresnila.

Automobilka má pritom obmedzenú produkciu aj tieto dni. Od pondelka 23. do piatka 27. augusta prerušila produkciu SUV vozidiel. Spoločnosť aktuálne vychádza z toho, že v treťom kvartáli tohto roka bude zásobovanie čipmi naďalej veľmi nestále, situácia zostane napätá a čipová kríza zároveň dosiahne svoj vrchol. Nie je preto vylúčené ďalšie prispôsobovanie výroby. Zlepšenie dostupnosti čipov očakáva do konca roka.

BMW Regensburg Čítajte viac Kvôli nedostatku čipov zastavujú výrobu BMW aj Mercedes

Ťazkosti hlási aj automobilka Stellantis v Trnave. Problémy s dodávkami polovodičových komponentov zo strany subdodávateľov a dodávateľov, ktoré sú zapríčinené pandémiou ochorenia COVID-19, v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia podľa jej hovorcu Petra Šveca pokračujú. Situácia ostáva podľa jeho vyjadrenia veľmi nestabilná. „Aj po našej nedávnej letnej odstávke výroby sme boli v dôsledku toho nútení zastaviť výrobu v pondelok (23. 8.) na troch pracovných zmenách. V utorok sme nevyrábali na rannej zmene, no na popoludňajšej zmene sa výroba opäť rozbieha,“ uviedol hovorca.

Problémy s dodávkami začali v trnavskom závode už v marci. Automobilka striedavo produkovala a zastavovala výrobu podľa aktuálnej situácie v dodávkach. Za čas odstávok sú podľa Šveca zamestnanci automobilky v zmysle kolektívnej zmluvy platení 65 % priemerného zárobku.

chip Čítajte viac Čipová kríza naberá tempo. Môže za to aj extrémne sucho!

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #Stellantis
Články podľa značiek