Thomas Schäfer sa posadil za kormidlo Škody len pred rokom po náhlom odchode bývalého predsedu predstavenstva Bernharda Maiera. Šuškalo sa, že Maier opustil kreslo šéfa pre nezhody s vedením koncernu, najmä Herbertom Diessom, ktorý naplánoval Škode lowcostovú budúcnosť. Schäfer, ktorý prišiel do Mladej Boleslavi z pozície šéfa juhoafrickej divízie Volkswagenu, mal byť k plánom Diessa ústretovejší. A počas ročnej kariéry to aj potvrdil, keďže Škodu vedie k rozsiahlym šetriacim opatreniam, ako napríklad zníženiu počtu modifikácií, vrátane Fabie Combi. Teraz však prekvapil, keď sa pre Britský Auto Express otvorene vyjadril k plánom EÚ na sprísnenie emisných limitov.
A to je tak trochu proti gustu šéfa Herberta Diessa, ktorý je nielen horlivým zástancom elektromobility, ale dokonca zástancom sprísnenia emisných noriem. Schäfer to vidí trochu inak. Doslova varuje pred snahami EÚ na zavedenie novej emisnej normy Euro 7. Tá by mala začať platiť od roku 2025 a hoci ešte nie je rozhodnuté, ktorý zo scenárov Európska komisia prijme, Schäfer tvrdí, že bude i tak znamenať koniec áut s cenou do 20 000 eur. „Ak príde Euro 7, tak, ako sa o tom hovorí, bude to znamenať, že Fabia zdražie najmenej o 6 000 eur,“ povedal Schäfer pre britský Auto Express. A dodal, že na malé autá bude dopad proporcionálne oveľa vyšší, ako pri väčších modeloch. „Je to šialené," povedal. Navyše Schäfer tvrdí, že prijatie emisnej normy Euro 7 spomalí nástup elektromobilov.
Argumentuje tým, že automobilky budú musieť rozdeliť svoj rozpočet jednak na vývoj modelov so spaľovacími motormi, splňujúcimi takmer nereálne emisné limity, aby mohli pokračovať v predaji klasických áut, a zároveň financovať elektrifikáciu. "Všetci ideme veľkými krokmi smerom k elektrifikácii. Takže zaviesť na konci desaťročia Euro 7 je smiešne, pretože na to, aby sme normu splnili, musíme vynaložiť veľa peňazí, ktoré by sme inak mohli investovať do elektrifikácie.“ Je tiež presvedčený, že to bude mať negatívny dopad na tisíce spotrebiteľov, ktorí ešte nie sú dostatočne solventní na kúpu elektromobilu. Schäfer preto odporúča európskej komisii, aby lepšie počúvala výrobcov áut.
Keďže mnohé krajiny už tak či tak plánujú zákaz predaja áut so spaľovacími motormi a automobilky tiež ohlasujú koniec ich výroby, niektoré už od roku 2025 či 2030, zdá sa byť norma Euro 7 úplne zbytočná a najmä drahá. A zaplatia to zákazníci. Do úplného prechodu k elektromobilom by mohla pokojne ostať v platnosti súčasná norma Euro 6 Final, ktorá je v súčasnosti na hranici možností spaľovacích motorov. Novú normu preto mnohí považujú za nesplniteľnú a prirovnávajú ju k rozsudku smrti nad autami tankujúcimi benzín alebo naftu.