Experti z registra histórie automobilov CarVertical zanalyzovali automobilový trh a pripravili zoznam 10 automobilov, ktoré by ste určite nemali predávať kvôli ich budúcnemu významnému nárastu hodnoty.
Využili pritom vlastnú databázu, ktorá obsahuje tisíce správ o histórii automobilov, na podrobné a vyčerpávajúce preskúmanie niektorých štatistík o týchto konkrétnych modeloch. Škoda, že bližšie nezverejnili metodológiu, na základe ktorej vybrali uvedených desať automobilov.
Ak sa však na ne pozriete, vyzerá pomerne logicky, nachádza sa v nej totiž hneď niekoľko modelov prémiových značiek so silnými motormi V6, respektíve V8, ktoré už kvôli európskej emisnej politike nemajú šancu sa v nových autách objaviť. Posúďte výber sami:
A ako je to s ich spoľahlivosťou?
Alfa Romeo GTV (1993 – 2004): Až 29% týchto automobilov vykazuje rôzne chyby, ktoré mohli zásadne ovplyvniť správne fungovanie vozidla.
Audi V8 (1988 – 1993): Len 9% testovaných modelov vykazovalo určité chyby a 18% malo umelo znížený počet najazdených kilometrov.
BMW 530i (E34): Osemvalcový variant bude rásť na cene aj preto, že bol k dispozícii len niekoľko rokov. Už teraz je v Európe a USA oveľa vzácnejší a žiadanejší ako verzia M5 a v predaji sa objavuje len zriedka.
Jaguar XK8 (1996 – 2006): Až 29% automobilov tohto modelu malo špecifické chyby a 18% malo manuálne zmenený stav najazdených kilometrov.
Land Rover Defender (Séria I, Séria II): 15% vozidiel malo určité problémy, zatiaľ čo 2% mali umelo zmenené stavy tachometrov.
Mercedes-Benz E300, E320, E420 (1992 – 1996): 14% týchto automobilov malo rôzne vady a 5% malo „stočený“ počet najazdených kilometrov.
Saab 9000 CS Aero (1993 – 1997): Len 8% malo závažné alebo menšie chyby.
Toyota Land Cruiser (J80, J100): Je poruchové, až 36% malo určité chyby a 8% falošný, nereálny počet najazdených kilometrov.
Volkswagen Corrado VR6 (1991 – 1995): 14% vozidiel Volkswagen Corrado malo rôzne chyby a 5% malo cielene nesprávne uvedený počet najazdených kilometrov.
Volvo 740 Turbo (1986 – 1990): Ďalšie výrazne poruchové auto. Až 33% vozidiel malo konkrétne vady a 8% malo zmenený stav tachometra.
(Údaje pochádzajú z analýzy spoločnosti CarVertical)