Pritom elektroautá mali byť len akýmsi doplnkom na osvieženie programu. Usporiadateľ pretekov totiž prijal ponuku z Nemecka a umožnil odjazdiť na slávnej „Barumke“ ich vlastný pretek vrámci nemeckého šampionátu ADAC Opel e-Rally Cup.
Lenže, ako by sa nadnesene dalo povedať divákom elektroautá až tak moc „nevoňali“. Ako uviedla televízia Nova, diváci sa vyjadrili, že „je to skôr smutnou a obťažujúcou novinkou o ktorú až 99% divákov nestojí.“ Ďalší posmešne prirovnávali autá k vysávačom, keďže im chýbal poriadny zvuk a vôňa benzínu.
Celkovo pretekalo v rámci Opel Corsa-e Rally 12 súťažných Oplov, ktoré museli absolvovať 147 kilometrov v rámci 12 rýchlostných skúšok. Dve pretekárske autá závod nedokončili.
Usporiadateľ, taktiež vydal bezpečnostný pokyn pre divákov, aby nedošlo k zraneniu po zásahu elektrického prúdu.
Pokyn usporiadateľov k bezpečnosti v rámci závodov elektoroautomobilov
Pretekárska Corsa-e rally vychádza zo sériového elektromobilu Opel Corsa -e. Elektromotor ma štandartný výkon 100kW a 260 N.m točivého momentu. Pre potreby rally je doplnená o športový podvozok, bezpečnostnú klietku a špeciálne sedadlá. Zaujímavosťou je, že baterka vďaka špeciálnemu režimu dokáže využívať plného potenciálu na aspoň celých 60 kilometrov. Pretekársky špeciál je vybavený v predu aj v zadu reproduktorom, ktorý dodáva v najostrejších etapách chýbajúci zvuk motora.
Pre závody elektrovozidiel je potrebné aj špeciálne servisné zázemie s nabíjacou infraštruktúrou, ktorá čerpá energiu z verejnej siete a cez vlastné transformátory ju smerujú do jednotlivých boxov. Tam sú schopní nabiť vozidlo za pol hodiny.
Zdroj: ADAC, televízia NOVA, Czech Barum Rally