Elektrický kamión prešiel 1 099 km bez nabíjania. Zhltne batérie pre 10 elektromobilov

Ešte žiadne elektrické úžitkové vozidlo neprešlo takú veľkú vzdialenosť na jedno nabitie ako kamión švajčiarskej spoločnosti Futuricum. Elektrické „Volvo“ sa tak zapísalo do Guinnessovej knihy rekordov.

16.09.2021 12:00
debata (7)
Rekordná jazda elektrického kamióna Futuricum... Foto: Futuricum
Futuricum - rekord elektrického kamióna Rekordná jazda elektrického kamióna Futuricum sa odohrala na testovacom ovále neďaleko Hannoveru. Trvalo to 23 hodín.

Kým Tesla o elektrickom kamióne Semi stále len rozpráva, spoločnosti ako Volvo, Scania či Mercedes-Benz majú už dávno v prevádzke celé flotily elektrických úžitkových vozidiel. Platí to aj pre švajčiarsku spoločnosť Futuricum, ktorá sa zaoberá elektrifikáciou nákladných áut na báze modelov Volvo Truck. A jeden z nich podrobila náročnej skúške. Spolu s doručovateľom expresných zásielok DPD a výrobcom pneumatík Continental zorganizovali vytrvalostnú jazdu jedného z ich kamiónov.

Scania - crash test elektrického kamióna Čítajte viac Scania: Je náraz do elektrického kamióna nebezpečnejší? Crashtest dáva odpoveď

Test maximálneho dojazdu sa odohral na nemeckej skúšobnej trati Contidrom neďaleko Hannoveru. Hoci nevládlo ideálne počasie a fúkal vietor, elektrifikované Volvo FH dokázalo na jedno nabitie prejsť presne 1 099 km. To mu okamžite vynieslo rekord zapísaný do Guinnessovej knihy. Samozrejme, nešlo o bežné podmienky. Devätnásťtonové vozidlo Futuricum na pneumatikách Continental EfficientPro krúžilo na ovále bez nákladu a bez zastavenia ustálenou rýchlosťou približne 50 km/h.

Kamión Futuricum má výkon 500 kW a batérie s... Foto: Futuricum
Futuricum - rekord elektrického kamióna Kamión Futuricum má výkon 500 kW a batérie s obrovskou kapacitou 680 kWh, ktoré sú ukryté v aerodynamicky optimalizovanom podvozku.

Za volantom sa striedali dvaja vodiči v zmenách dlhých 4,5 hodiny. Kým dosiahli rekord, trvalo to nekonečných 23 hodín. A ako je možné, že elektrické Volvo Futuricum poráža svojich konkurentov? Recept je jednoduchý. Jeho batérie majú neuveriteľnú kapacitu 680 kWh, čo by vystačilo na približne 10 klasických elektromobilov s dojazdom minimálne 350 km. Spoločnosť Futuricum tvrdí, že v bežnej premávke elektrifikované Volvo zvláda aj s nákladom 300– až 400-kilometrovú vzdialenosť.

Kamaz Continent - projekt 2020 Čítajte viac Kamaz 54907 Continent: ‘Ruský Actros‘ chce konkurovať najlepším. Pozrel si ho sám Putin

Približne šesť mesiacov absolvuje tento e-truck každý deň trasu medzi depom v Möhlini pri Bazileji do distribučného centra v Zürichu. Jeho nabíjanie na 100 % s výkonom 44 kW trvá 7,5 hodiny. Zdá sa teda, že elektrická nákladná doprava má budúcnosť. Vyžiada si však enormné množstvo akumulátorov, ktorých je už dnes nedostatok. A otázna je aj ich hmotnosť, ktorá môže ubrať z užitočnej hmotnosti týchto vozidiel hneď niekoľko ton. Ak zvážime, že batérie v Tesle S s kapacitou 100 kWh vážia približne 500 kg, tie v kamióne Futuricum musia mať minimálne 3,4 tony. V ponuke je aj verzia s kapacitou 900 kWh.

Scania - autonómne nákladné autá Čítajte viac Scania štartuje reálne testy autonómnych nákladných áut

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #rekord #Guinnessova kniha rekordov #Volvo Trucks #elektrický kamión #Futuricum
Články podľa značiek