
Nestáva sa to často, aby sa politici v dnešných časoch ohradili proti plánom Európskej komisie na zákaz predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035. V Taliansku sa to však stalo. Tamojší minister pre ekologický prechod Roberto Cingolani sa zastal domácich výrobcov superšportov, akými sú značky Ferrari, Lamborghini, Maserati či Pagani. Pre Bloomberg potvrdil, že v súčasnosti prebiehajú rokovania s komisiou EÚ, ktorá sa zaoberá dosahmi zákazu spaľovacích motorov na výrobcov športových áut. Talianska vláda chce pre nich odklad tohto zákazu a argumentuje tým, že malé automobilky nemajú možnosť takých veľkých investícií, potrebujú špecifické technológie a vyrábajú zanedbateľné množstvo vozidiel, takže ich negatívny dopad na životné prostredie nie je taký výrazný.

To sa však vôbec nepáči Porsche. To investovalo do elektrifikácie obrovské prostriedky, ktorých výsledkom je mimoriadne úspešný Taycan, a v budúcnosti počíta aj s elektrifikáciou modelového radu 718 Cayman/Boxter či ďalších modelov. Navyše sa púšťa do výroby synteetických palív aby udržalo pri živore legendárne Porsche 911. Šéf automobilky zo Zuffenhausenu Oliver Blume sa vyjadril, že takéto výnimky zo strany EÚ by boli veľkou chybou. Poruke má dva dôvody. Po prvé si myslí, že elektrická technológia je pre superšporty lepšia ako tá „fosílna“. „Elektromobily budú v ďalšom desaťročí neporaziteľné,“ povedal Blume pre Bloomberg. A dodal, že aj značky ako Ferrari by mali prispieť k ťaženiu proti globálnemu otepľovaniu. „Dekarbonizácia je globálny fenomén a podieľať na ňom by sa mal každý.“

Znie to logicky. Výnimky pre Ferrari či Lamborghini by ich zvýhodnili v konkurenčnom boji. I keď prechod na elektrický pohon nezatracujú. Napríklad Ferrari predstaví prvý elektrický model v roku 2025. Konkurenčné Lamborghini tiež pripravuje rozsiahlu elektrifikáciu, najprv však formou hybridnej technológie. Čistý elektromobil príde vraj v roku 2025, no s tým, že výroba modelov so spaľovacím motorom bude bežať najdlhšie, ako to len bude možné. Neskôr sa Lamborghini núka príležitosť využiť elektrickú technológiu chorvátskej spoločnosti Rimac, ktorá vyrába fenomenálny superšport Nevera s výkonom 1 400 koní, akcelerujúci z 0 na 300 km/h za 9,3 sekundy. Tú vlastní z veľkej časti koncern VW cez automobilku Porsche.
