Nový Duster sa chystá na trh v roku 2024. Dacia má teda relatívne dosť času, aby postavila auto, na aké sú zákazníci rumunskej značky zvyknutí – robustné, s pohonom oboch náprav a zároveň lacné. Tentoraz to bude ale oveľa ťažšie. Od čias príchodu prvej generácie v roku 2008 sa toho totiž veľa zmenilo. Lacným autám v ére elektrifikácie vietor do plachiet už nefúka. Pritom je jasné, že Duster jej kvôli emisným normám neunikne. Napriek tomu sa produktový šéf Dusteru Julien Ferry vyjadril jasne.
Čítajte viac Dacia Jogger: Rumuni vrátili do hry Logan MCV. Toto bude hit aj bez dieslu!„Nástupcom súčasného auta musí byť rovnaké auto. Jeho úlohou je poskytovať veľmi dobrý pomer ceny a hodnoty,“ povedal Ferry. Pritom zdôraznil, že terénne schopnosti Dusteru budú pre jeho nástupcu kľúčové. „Dacia zachová recept a aktualizuje ho podľa požiadaviek zákazníkov,“ dodal. To sa ale zdá priam nemožné, pretože nový Duster bude stáť na platforme CMF-B, podobne ako nové Sandero, Logan a Jogger. Táto platforma však neumožňuje pohon oboch náprav. A neumožňuje ho zatiaľ ani elektrifikovaná platforma CMF-BEV pripravená pre elektromobily segmentu A a B, na ktorej môžu vznikať čisté elektromobily, napríklad nový Renault 5.
Čítajte viac Aj Dacia brojí proti zákazu ‘spaľovákov‘. Čakajú ju drahé časy Ako bude teda Dacia poháňať zadnú nápravu Dusteru, ostáva veľkou záhadou. Buď bude plug-in hybridom ako Captur, čo platforma CMF-B umožňuje a k nej predsa len pribudne zadný elektromotor. Druhou možnosťou je, že Duster 4×4 sa zmení na čistý elektromobil s dvojicou elektromotorov. To by však musel využiť čisto elektrickú platformu CMF-EV z nového Mégane E-Tech, čo by bolo ukrutne drahé. Zdá sa však, že Dacia má riešenie, keďže súrodencom Dusteru bude aj nová generácia Lady Niva. A tá, ako už bolo oznámené, pohon 4×4 dostane, a dokonca aj redukčnú prevodovku.