Slávny český výrobca nákladných áut z Kopřivnice sa pripravuje na budúcnosť. A nie je vylúčené, že bude vodíková. Už dnes Tatra Trucks vyvíja vozidlo poháňané palivovými článkami. Bude výsledkom spolupráce päťčlenného konzorcia, ktorému šéfuje Ústav jadrového výskumu (ÚJV). Práve ten sa podieľa na vývoji samotného vodíkového pohonu. Tatra má zas dodať legendárny podvozok s centrálnou rúrou s výkyvnými polonápravami, ktorý používa v modelovom rade Tatra Force, a, samozrejme, kabínu.
Čítajte viac Slovensko chce nakupovať bojovú techniku za stámilióny eurDo projektu s názvom H2 Tatra sa zapojila aj spoločnosti Devinn, ktorá vlani predstavila vodíkový mobilný zdroj H2BASE. Prototyp by mal byť na svete v budúcom roku. Vodíková Tatra by mala byť mimoriadne odolná a jej ekologický pohon schopný poskytnúť dostatok energie aj pri nízkych teplotách či v prašnom prostredí. Konkurenčná má byť aj v dojazde. Novinka by mohla byť v budúcnosti určená najmä pre civilné využitie, napríklad v ťažobnom priemysle. Samozrejme, presvedčiť musí aj cenou, ktorá je teraz vyššia ako u batériových vozidiel.
Čítajte viac Tatra Phoenix 8x8: Tento úžasný Tatrabus už jazdí na IslandeV budúcnosti by však s rozšírením technológie mohlo dôjsť k jej zníženiu. Spoločnosť ÚJV má s vodíkovým pohonom dlhoročné skúsenosti. Stojí napríklad za projektom vodíkového autobusu Iveco Citelis TriHyBus, ktorý bol úspešne prevádzkovaný päť rokov na pravidelnej linke v Neratoviciach. Vývoj palivových článkov napredoval v posledných rokoch míľovými krokmi. Už dnes sú schopné tieto „batérie“, v ktorých sa fúziou vodíka a kyslíka vyrába elektrická energia pre elektromotory, pracovať 28 rokov.
Čítajte viac Tatra 613 T: Range Rover z Kopřivnice ostal iba snom. Mohol byť lepší