Predaje Alfy Romeo sú v posledných rokoch doslova zúfalé. Reštart za pomoci nového sedanu Giulia a SUV Stelvio na platforme Giorgio jednoducho nevyšiel. Kým ešte pred dekádou dokázala slávna talianska značka nájsť v Európe viac ako 130 000 zákazníkov, v roku 2019 to bolo len zhruba 54 000 a vlani, počas pandémie, len necelých 36 000. A v USA je to ešte horšie. Za Atlantikom si Alfa Romeo zaknihovala vlani aj predvlani len približne 18 000 registrácií. Nový šéf značky Jean-Philippe Imparato, mimochodom bývalý šéf Peugeotu, ktorý zasadol do kresla po vytvorení koncernu Stellantis, má vraj však recept na úspech.
Nehovoríme ani tak o unifikácii s platformami bývalého PSA ani o plánovanej elektrifikácii, ktorá čaká Alfu Romeo od roku 2027, ako o emóciách, ktoré majú byť pre budúcnosť značky kľúčové. Imparatovi sa totiž nepáči súčasný trend nasadzovania veľkého počtu displejov v interiéroch áut. V rozhovore pre web Caradisaic sa vyjadril, že nové Alfy budú v tejto oblasti veľmi striedme. „Vodič má byť centrom všetkého diania a mal by byť obklopený čo najmenším počtom obrazoviek. Nepredávam iPad, okolo ktorého je postavené nejaké auto, predávam Alfu Romeo,“ povedal doslovne.
Čítajte viac Na týchto ‘jazdenkách‘ už neprerobíte. Máte jednu z nich?To je vcelku sympatické. Aj nám sa páči konzervatívnejší prístup, ktorý razí napríklad Mazda alebo Honda. No je otázne, či zvládne ísť práve Alfa Romeo proti prúdu. Ak sa o pár rokov zmení na čistú „elektromobilku“, pravdepodobne sa zmení aj jej klientela. A zákazníci kupujúci elektromobily nemajú s digitalizáciou najmenšie problémy. Imparato zároveň dodal, že aj elektrické Alfy Romeo majú byť rovnako emotívne ako tie so spaľovacími motormi. Nuž uvidíme, ako si s tým poradí. Prvou príležitosťou bude menšie SUV Tonale, ktoré sa do histórie zapíše ako prvý plug-in hybrid značky.
V súvislosti s Alfou Romeo spomeňme, že budúca generácia hatchbacku Giulietta presedlá na platformu CMP koncernu Stellantis a že časť výroby presunie do poľského závodu v Tychách, kde by mala z liniek schádzať čisto elektrická Alfa v podobe crossoveru menšieho, ako je ohlásené Tonale. Pravdepodobne na platforme e-CMP z Peugeotu 2008.
Čítajte viac Náhly odchod šéfdizajnéra Dacie má rozuzlenie. Kam mieri?