Zachránia Alfu ‘budíky‘? Jej šéf brojí proti displejom

Alfa Romeo nie je v práve dobrej kondícii. Nový šéf Jean-Philippe Imparato má vraj ale recept na úspech – akýsi „digitálny detox“.

28.09.2021 12:00
debata
Talianska Alfa Romeo plánuje navrhovať... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulia GTA - 2020 Talianska Alfa Romeo plánuje navrhovať interiéry áut tak, aby neobťažovali vodičov displejmi. To je v dnešných časoch naozaj odvážne.

Predaje Alfy Romeo sú v posledných rokoch doslova zúfalé. Reštart za pomoci nového sedanu Giulia a SUV Stelvio na platforme Giorgio jednoducho nevyšiel. Kým ešte pred dekádou dokázala slávna talianska značka nájsť v Európe viac ako 130 000 zákazníkov, v roku 2019 to bolo len zhruba 54 000 a vlani, počas pandémie, len necelých 36 000. A v USA je to ešte horšie. Za Atlantikom si Alfa Romeo zaknihovala vlani aj predvlani len približne 18 000 registrácií. Nový šéf značky Jean-Philippe Imparato, mimochodom bývalý šéf Peugeotu, ktorý zasadol do kresla po vytvorení koncernu Stellantis, má vraj však recept na úspech.

Nehovoríme ani tak o unifikácii s platformami bývalého PSA ani o plánovanej elektrifikácii, ktorá čaká Alfu Romeo od roku 2027, ako o emóciách, ktoré majú byť pre budúcnosť značky kľúčové. Imparatovi sa totiž nepáči súčasný trend nasadzovania veľkého počtu displejov v interiéroch áut. V rozhovore pre web Caradisaic sa vyjadril, že nové Alfy budú v tejto oblasti veľmi striedme. „Vodič má byť centrom všetkého diania a mal by byť obklopený čo najmenším počtom obrazoviek. Nepredávam iPad, okolo ktorého je postavené nejaké auto, predávam Alfu Romeo,“ povedal doslovne.

kľúč od auta Čítajte viac Na týchto ‘jazdenkách‘ už neprerobíte. Máte jednu z nich?

To je vcelku sympatické. Aj nám sa páči konzervatívnejší prístup, ktorý razí napríklad Mazda alebo Honda. No je otázne, či zvládne ísť práve Alfa Romeo proti prúdu. Ak sa o pár rokov zmení na čistú „elektromobilku“, pravdepodobne sa zmení aj jej klientela. A zákazníci kupujúci elektromobily nemajú s digitalizáciou najmenšie problémy. Imparato zároveň dodal, že aj elektrické Alfy Romeo majú byť rovnako emotívne ako tie so spaľovacími motormi. Nuž uvidíme, ako si s tým poradí. Prvou príležitosťou bude menšie SUV Tonale, ktoré sa do histórie zapíše ako prvý plug-in hybrid značky.

V súvislosti s Alfou Romeo spomeňme, že budúca generácia hatchbacku Giulietta presedlá na platformu CMP koncernu Stellantis a že časť výroby presunie do poľského závodu v Tychách, kde by mala z liniek schádzať čisto elektrická Alfa v podobe crossoveru menšieho, ako je ohlásené Tonale. Pravdepodobne na platforme e-CMP z Peugeotu 2008.

alejandro-mesonero-romanos Čítajte viac Náhly odchod šéfdizajnéra Dacie má rozuzlenie. Kam mieri?

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo
Články podľa značiek