Potvrdzujú to aj slová riaditeľa českej automobilky Škoda Thomasa Schäfera, ktorý poskytol rozhovor holandskému magazínu Auto Week. Ten odhaduje, že ceny konvenčných a elektrických automobilov sa čoskoro vyrovnajú, no nie tak, ako by si to predstavovali zákazníci. Domnieva sa, že autá poháňané spaľovacími agregátmi budú postupne zdražovať, až sa dostanú na úroveň elektromobilov.
Jeho slová nevyznievajú vôbec prehnane, keď vezmeme do úvahy, v akej situácii sa automobilky nachádzajú. Prechod na elektromobilitu je svetový trend, a preto sa výrobcovia musia prispôsobovať rôznym reguláciám a kvótam. Obzvlášť v Európskej únii im za prekročenie flotilových emisných limitov hrozia astronomické pokuty. Lenže tou najväčšou komplikáciou sú samotní zákazníci, ktorí o elektromobily nemajú takí záujem, ako by si úradníci a politici priali.
Čítajte aj Škoda vyrobila už 100 000 elektrických áut. Hitom je EnyaqNa jednej strane spotrebiteľov odrádzajú kompromisy, ktoré prevádzka elektromobilu prináša, akými sú nedostatočná nabíjacia infraštruktúra a pomalé nabíjanie, no druhej sú tu ekonomické faktory. Elektromobily sú jednoducho pridrahé a bez štátnych dotácii a daňových úľav je záujem o ne mizivý. Navyše ich vývoj a výroba sú drahé aj pre automobilky samotné.
Vo výsledku tak výrobcom neostáva nič iné, iba zvyšovať ceny konvenčných vozidiel. Zdražovanie pociťujeme už dnes. Hoci k nemu prispieva aj pandémia COVID-u 19 a čipová kríza, autá sú drahšie hlavne pre novú techniku pod kapotou, ktorá menej znečisťuje ovzdušie. Ani to však automobilovým producentom nestačí na pokrytie nákladov na výrobu elektromobilov a ich následný predaj s dostatočnou maržou.
Čítajte aj Škoda Enyaq Coupé iV: Elektrická novinka sa už predvádza v kamuflážiPre Škodu je pre problém o to vážnejší, že jej modely si získali priazeň zákazníkov dobrým pomerom ceny a hodnoty. Darí sa im ako autám pre rodiny a rovnako aj ako služobným vozidlám. I keď elektrické SUV Škoda Enyaq iV je dozaista na svetovej úrovni, základná cena na hranici 35 000 eur už rozhodne nie je pre každého. V konečnom dôsledku tak na nútenú elektromobilitu doplácajú všetci.