
Ceny Favoritov z konca osemdesiatych rokov a začiatku tých deväťdesiatych sa pohybujú rádovo v stovkách eur. Napokon, väčšinu z nich už dávno zožrala hrdza, a tie čo zostali, nemajú na vrakovisko ďaleko. O to viac šokuje ponuka z Maďarska, kde sa objavil na predaj Favorit z roku 1991 za 20 000 eur. Je to preklep? Nie. Má totiž veľké tajomstvo. Jeho mladý maďarskí majiteľ je vášnivý „tuner“, a tak do svojho praobyčajného Favoritu so známkami hrdze a na plechových diskoch implantoval motor z legendárneho Volkswagenu Golf VR6 Synchro, ktorý schádzal z liniek, mimochodom tých bratislavských, v rokoch 1995 až 1997.

Z objemu 2,8 litra ponúkal na tie časy ohromujúci výkon 128 kW a 235 Nm krútiaceho momentu, takže Golf s ním šprintoval na stovku za 7,5 sekundy a dosiahol maximálnu rýchlosť 240 km/h. Samozrejme, aj s pomocou pohonu oboch náprav, vtedy ešte označovaného názvom Synchro. Zaujímavosťou tohto atmosférického agregátu boli mimoriadne kompaktné rozmery, pretože jeho valce s uhlom rozovretia len 15 stupňov sa zmestili do jediného bloku a vystačili si s jedinou hlavou valcov. Aj vďaka tomu sa ho podarilo mladému Maďarovi dostať pod kapotu slávneho kompaktu z čias socializmu.

Ako ukazuje video, Favorit VR6 doslova omráči zvukom, najmä ak ho porovnáte s pôvodným 4-valcom 1,3 OHV, ktorý dosahoval vo v najlepších časoch výkon 50 kW. A zaujímavá je aj dynamika, hoci nie dych vyrážajúca. „Vytunený“ Favorit totiž nezvláda preniesť na asfalt túto nádielku výkonu. Štvorkolka mu chýba, a tak majú úzke predné pneumatiky, navyše so zväčšeným odklonom čo robiť. Aplikácia v smartfóne ukazuje v tejto disciplíne najmenej 12,5 sekundy. V kombinácii s akustikou 6-valca však pôsobia výkony oveľa presvedčivejšie. Škoda, že majiteľ nezapracoval viac na vzhľade. Dať 20 000 eur a nemať sa čím ukázať, nebude pochuti ani tým najväčším priaznivcom posledného autorsky vyvinutého modelu Škody. Ale kamufláž je to vskutku dokonalá.
