Zadá sa, že dieselové motory to majú v Európe spočítané. Pod tlakom politikov sa ponuka vozidiel s týmto pohonom prudko zužuje. Nafty sa zbavila väčšina malých áut a tento trend mieri vyššie. Nahrádzajú ich plug-in hybridy. V auguste klesol podiel naftových áut na 20 %, kým tých do zásuvky vrátane plug-in hybridov si pripísal 21 % registrácií. Po prvý raz v histórii tak autá s alternatívnym pohonom prevalcovali v Európe naftu. A lepšie to s ňou nebude. Odvracajú sa od nich politici aj zákazníci. Je len logické, že na takýto trend reagujú i samotné automobilky.
Čítajte viac Vzniká európsky batériový megakoncern. KonečneNajnovším príkladom je strategický ťah koncernu Stellantis, ktorý je spojením pôvodných koncernov PSA a FCA. Rozhodol sa, že výrobu naftových motorov s kódovým označením DV6, čo sú dobre známe 4-valcové diesle 1,6 HDi, presťahuje do Ruska. V Rusku sa totiž dieselom stále darí a záujem o ne dokonca rastie. Navyše má Stellantis v Rusku výrobný závod PSAM Rus situovaný v Kaluge, ktorý je spoločným podnikom PSA Peugeot Citroën (70 %) a japonského Mitsubishi (30 %). Od roku 2012 tu schádzajú z liniek modely ako Peugeot 408, Citroën C4 či Mitsubishi Outlander vrátane tých naftových.
Čítajte viac Štvrtá najväčšia automobilka dá do ‘elektriny‘ 30 miliárd. A to jej šéf neverilOd februára 2021 tu spúšťali skúšobnú prevádzku výrobných technológií a teraz je všetko pripravené pre sériovú produkciu maloobjemových dieslov. Pikantné je, že okrem zástavby do tamojších ruských modelov budú v Rusku vyrobené diesle exportované späť do Francúzska, aby ich Stellantis použil v autách pre európske trhy. Dodávky budú realizované denne, čo znamená, že pôjde o veľké objemy. Nižšie výrobné náklady nakoniec možno pomôžu udržať tieto úsporné agregáty pod kapotami západoeurópskych modelov dlhšie, ako sa pôvodne očakávalo. Pripomeňme, že motory radu DV6 HDi používali vo veľkom aj značky Ford, Volvo či Mini. A dnes ich okrem tých francúzskych nájdeme v Oploch či vo Fiatoch.