Škoda Enyaq iV: Elektrické SUV zlyhalo v losom teste. Je horšie ako ID.4

Prvý elektromobil z Mladej Boleslavi postavený na platforme MEB sa veru nemá pri prudkom vyhýbacom manévri čím chváliť. Dosiahol jednu z najhorších hodnôt.

07.10.2021 16:00
debata
Škode Enyaq iV sa v losom teste nedarilo.... Foto: km77
Škoda Enyaq iV - losí test 2021 Škode Enyaq iV sa v losom teste nedarilo. Kužele lietali na všetky strany. Bez straty bodu to zvládla rýchlosťou len 67 km/h o 10 km/h nižšou ako je požadovaná norma testerov.

Elektromobily nemajú pri prudkých zmenách smeru jazdy na ružiach ustlané. Výrobcovia síce zdôrazňujú ich nízke ťažisko, čo by mala byť jednoznačná výhoda, ale nadváhu utajiť nevedia. Pri prudkej zmene smeru sa ťažký elektromobil s batériami drží pôvodnej stopy urputnejšie ako klasické autá. A ak k tomu pripočítame ekologické obutie, ktoré síce znižuje spotrebu, ale aj priľnavosť, nemožno čakať zázraky. Dokazuje to ďalší test španielskeho webu km77, ktorý je expertom na losie testy, teda na test prudkého vyhýbacieho manévru.

Mercedes-Benz - losí test po 22 rokoch Čítajte viac Km77: Auto staré 22 rokov zvláda losí test lepšie ako mnohé nové

Tentoraz si vzal do parády novú elektrickú Škodu iV, prvý elektromobil českej automobilky na platforme MEB s batériami umiestnenými v podlahe. Šlo o verziu iV 62, teda so strednou kapacitou akumulátorov, obutou na „zelených“ pneumatikách Bridgestone Turanza Eco. Na skúšobnej trati sa mu však veľmi nedarilo. Enyaq iV ju zvládol prejsť bez dotyku s kužeľmi maximálne rýchlosťou 67 km/h. A to je bieda aj v porovnaní s množstvom moderných áut, ktoré sa tiež nedokázali priblížiť hodnote 77 km/h. Práve tú totiž považuje km77 za hranicu medzi autami s dobrými a so zlými jazdnými vlastnosťami.

Takto sa Enyaq iV trápil medzi kužeľmi

Autori testu konštatovali, že Enyaq iV sa správa pri prudkej zmene smeru nevypočítateľne. Ku koncu testu sa dostal dokonca do pretáčavého šmyku. Kužele lietali na všetky strany. Testeri vidia za mizerným výsledkom kombináciu viacerých faktorov, od pneumatík cez naladenie podvozka až po nastavenie stabilizačnej kontroly ESP. Je to zvláštne, pretože sesterský VW ID.4 absolvoval tú istú disciplínu rýchlosťou aspoň 73 km/h, čo je 6 km/h viac. A to išlo o ťažšiu verziu s batériou s kapacitou 80 kWh. Mal by byť teda v nevýhode. Napriek tomu je výsledok opačný.

Citroën Xantia - losí test 2021 Čítajte viac Km77: 22 ročné auto má v losom teste stále navrch. Aj bez ESP!

Vidieť, že napriek identickej technológii je medzi koncernovými produktmi rozdiel, pretože každá značka si svoje autá ladí podľa vlastných predstáv. Uvidíme, ako na test zareaguje Škoda. Možno by pomohla zmena softvérovej mapy stabilizačného systému či drobné zmeny v nastavení pruženia a tlmenia, alebo zmena pneumatík. V každom prípade sa ukázalo, že nová technológia prináša aj tienisté stránky. Veď taký 22 rokov starý Citroën Xantia Activa dokáže tú istú dráhu absolvovať rýchlosťou 73 km/h a Mercedes-Benz A z roku 2002 až 75 km/h. Ukázali to nedávne testy oboch „veteránov“.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Enyaq
Články podľa značiek