Mazda konečne odhalila svoj európsky program pre budúcnosť. A je ambiciózny, aj napriek tomu, že doteraz nepodľahla európskym receptom na znižovanie emisií, napríklad downsizingu či plug-in hybridnej technológii. V ponuke má jediný elektromobil a jej ostatné modely naďalej vytrvalo preferujú atmosférické benzínové motory, ťažko kompatibilné s emisnými limitmi. A iná ostane aj v budúcnosti. Elektrifikácii sa síce nevyhne, no nezanevrie na veľké motory ani na benzín či naftu.
Čítajte viac Mazda opäť rozpútala vášne. Stačil k tomu jediný obrázok patentuUž v priebehu nasledujúcich dvoch rokov príde s dvoma novými modelmi CX-60 a CX-80. Samozrejme, pôjde o SUV, po ktorých tak prahnú zákazníci. Jeden z nich odvezie 7-člennú posádku. Práve tieto dve autá budú po prvýkrát spojené s plug-in hybridnou technológiou. V tomto smere bude musieť Mazda kapitulovať. No na druhej strane počíta aj s benzínovým radovým 6-valcom Skyactiv-X pre novú mazdu 6 a dokonca naftovým motorom Skyactiv-D, čo sa zdá v dnešných časoch priam ako provokácia. Oba budú šetriť palivom pomocou 48 V štartér-generátorov.
Čítajte viac Mazda opäť provokuje. Ukázala platformu s motorom, ktorý Brusel nenávidíElektrickú ponuku doplní už v polovici budúceho roka nová verzia Mazdy MX-30, ktorá sa predáva zatiaľ len v čisto elektrickej verzii a s malou kapacitou akumulátorov. Dostane totiž takzvaný predlžovač dojazdu, teda generátor poháňaný spaľovacím motorom. Ale pozor, nepôjde o klasický agregát. Tejto funkcie sa zhostí dlho avizovaný jednorotorový Wankel. Až o štyri roky spustí Mazda elektrickú ofenzívu novými modelmi, vyvinutými na novej elektrickej platforme. Postupná elektrifikácia má byť zavŕšená v roku 2030.
Čítajte viac Test: Mazda CX-30 150 Skyactiv-G AWD – čistý pôvab atmosféry