BMW: Mníchov neverí na jedinú kartu. Chce naďalej benzín aj naftu

Kým konkurenčné automobilky Mercedes-Benz a Audi už ohlásili koniec vývoja spaľovacích motorov, BMW zvolí pragmatickejší prístup.

11.10.2021 12:00
debata (9)
Zdržanlivejší prístup BMW k radikálnemu... Foto: BMW
BMW - naftový motor 3,0d B57 2021 Zdržanlivejší prístup BMW k radikálnemu prechodu k elektromobilom vychádza z nejasnej budúcnosti. Nechce hrať vabank. Preto bude napríklad budúca generácia radu 5 dostupná okrem batériového pohonu aj so spaľovacími motormi, vrátane tých naftových.

Budúcnosť prémiových značiek má byť prevažne elektrická. Možno aj preto, že drahá technológia batérií sa ľahšie „schová“ v luxusných autách, než v tých manistreamových. Automobilky ako Mercedes-Benz, Audi, ale aj britský Jaguar či americký Cadillac tak už ohlásili prechod na čisto elektrické platformy. A bude rýchly, dokonca rýchlejší, ako sa očakávalo. Tak napríklad Audi nepredstaví nové auto so spaľovacím motorom od roku 2026, Mercedes-Benz od roku 2030 a Jaguar s Cadillacom dokonca už od roku 2025.

O to viac prekvapí pragmatický prístup BMW. To zatiaľ neverí na elektrickú kartu, hoci čisto elektrickým modelom i3 z roku 2013 predbehlo konkurenciu o celú dekádu. No následne tempo elektrifikácie zmiernilo a dalo prednosť plug-in hybridom. Ak to porovnáme s Mercedesom-Benz, ktorý len tento rok predstavil štyri nové elektromobily s čisto elektrickou platformou, môže sa zdať, že v Mníchove trochu zaspali. Nové BMW iX3 je postavené na klasickej platforme X3 a podobné to bude s kupé i4. Šéf vývoja BMW Frank Weber však v nedávnom rozhovore pre Automotive News Europe vysvetlil, prečo to tak je.

BMW 2 Active Tourer - 2021 Čítajte viac BMW 2 Active Tourer: Druhá generácia dostala šancu. Kabínou pripomína iX

„Ako budú zákazníci pripravení akceptovať čisto elektrické autá, ktoré dorazia na trh v nasledujúcich rokoch? Bude na to trh pripravený? A bude pripravená infraštruktúra?“ pýta sa. Odpoveďou automobilky má byť zdržanlivejší prístup a uprednostnenie multienergetických platforiem, pripravených nielen pre elektrický pohon, ale aj pohon pomocou benzínových a naftových motorov. S výnimkou iX, ktoré je čistým elektromobilom a so žiadnou inou alternatívou nepočíta. To znamená, že už čoskoro sa napríklad dočkáme takto riešenej novej generácie BMW radu 5, ktorú bude možné nabíjať aj tankovať na čerpacej stanici.

Mníchov sa tým chce vyhnúť možným rizikám a bude môcť podľa vývoja trhu ponúknuť zákazníkom všetky typy pohonov, vrátane čisto elektrického. Na druhej strane môže ísť o chybný krok. Ak sa totiž elektrický pohon ujme bez problémov, budú elektromobily konkurentov, vyvíjané od počiatku pre batériový pohon, lepšie než tie od BMW. Ale ak batériový pohon zlyhá, napríklad pre nedostatočnú nabíjaciu infraštruktúru, bude to presne naopak a BMW bude žať úrodu. Zatiaľ predpokladá, že ešte v roku 2030 budú polovicu jeho predajov tvoriť stále autá so spaľovacími motormi.

BMW M3 Touring - 2021 Čítajte viac BMW M3 Touring: Prvé ostré kombi z Mníchova je za rohom

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #elektromobily #spaľovacie motora
Články podľa značiek