
Ford na tom nie je v Európe práve najlepšie. Nie je síce malým hráčom, ale obdobie veľkej slávy má dávno za sebou. Jeho predaje na starom kontinente pozvoľna klesajú. Kým v deväťdesiatych rokoch vedel osloviť ročne aj 1,5 milióna zákazníkov, o dekádu neskôr to bolo 1,2 milióna a v roku 2019 sa dostal po prvýkrát pod hranicu jedného milióna registrácií. Vlaňajší pandemický rok zrazil jeho predaje na necelých 700 000 kusov. Ford naskočil neskoro na módnu vlnu SUV a zbytočne veľa prostriedkov investoval do MPV, ktorých popularita sa končila. Mondeo, Fiesta a ani Focus už nie sú trhákmi ako v minulosti. Našťastie je tu nová Puma, Kuga, Explorer a nový elektrický Mustang Mach-E.

Ford by však potreboval poriadnu vzpruhu. Takú síce má, ale za Atlantikom. Z nového SUV Ford Bronco sa stal totiž doslova hit. Za prvý mesiac zaregistrovala automobilka objednávky na 200 000 kusov. Ešte vlani však tvrdila, že do Európy nezavíta. Presnejšie, tvrdil to hovorca nemeckej divízie Fordu s tým, že Bronco bolo kompletne vyvinuté v USA a pre USA a že na import do Európy neexistujú žiadne plány. Dnes je situácia úplne iná. Sám šéf Fordu Jim Farley totiž redaktorom britského Auto Expressu na akcii Goodwood Revival povedal, že Bronco v Európe predávať chce. Na otázku, či by Bronco v Európe fungovalo, odpovedal: „Absolútne, keď sa pozriem na to množstvo Defenderov okolo seba.“
